Friday, October 7, 2016

Balik Taiping (Moto & ETS)

02.10.2016
AHAD

Ahad pagi...selepas sarapan...abang pun bergerak balik ke Taiping ngan moto CCU dan perjalanan kali ni ditemani Along. Aku ngan Akiss balik Taiping ngan ETS. Angah nanti balik ke Gombak semula dari KL Sentral.
Bergambar dulu..
Kitorang pulak...Fadel bawak ronda dulu ke area Jln Chow Kit tu sebelum hantar kitorang ke KL Sentral. Nak tengok barang2 permainan kat kedai2 yg banyak di situ.
Tengok2 harga..
Dari situ...gi ke arah KL Sentral dan Fadel parking kete kat NU Sentral. Meronda dulu dalam NU Sentral. Habis kan sedikit masa bersama.
Masuk H&M...makngah nak cari baju Deia kot..
Dah salam peluk cium Fadel, Dayah dan Deia...dorang pun gerak balik dan tinggalkan kitorang kat KL Sentral yg menunggu trip ETS di waktu petang. 
Angah pun lepas dah salam peluk cium...kemudian beransur pulang ke Gombak dgn lrt. Aku pun terus ke opis Cikna. Dok lepak2 situ jap...duduk2 dalam ekon dgn selesanya dan leh berborak2.
Cikna sedang melayani pertanyaan pelancong dari Jepun..
Tima kasih cikna ngan tiket KL HOHO semalam.
Sudah sampai masa utk naik ETS...kitorang pun gi laa tunggu kat platform. Balik ke Taiping berdua ngan akiss. 
Suka laa budak tu...cuti ujung minggu ada extra sehari tu dia leh sampai ke KL, huhu.
Beli makanan kat cafe ETS...lapar pulak rasa di pertengahan perjalanan.
Abang ngan Along dah sampai umah dengan selamatnya dengan moto CCU, Alhamdulillah. Along dapat merasai pengalaman mcm mana naik moto dengan perjalanan yg lama, destinasi yg jauh juga tu..KL-Taiping.
Aku ngan akiss lak sampai umah sebelum kul 9 malam. Dari stesen KTM Taiping...naik kancil yg kitorang tinggalkan semalam.
Alhamdulillah...segala perancangan berjalan sebaiknya. Kesihatan pun ok....cuma sendi2 badan ni lemah2 lagi lah.


Nota ALONA:-
~Latih lah hati jadi baik....

No comments: