Thursday, January 8, 2009

RUMAH BARU...oopps!

Ni laa rumah baru kitorang, semi-D RM242,000. Loan bank laa..mana ada duit nak bayar cash, huhu. Tiap2 bulan RM1400 gak laa. Abg kata tak pe laa..harta macam ni nilainya tak turun, hehe. Abg leh bayar tiap2 bulan..InsyaAllah.
Lokasinya dirahsiakan. Dekat ngan hospital besar. Taman perumahan ni di bina di tanah rezab Melayu. Umah ni kat Fasa 2, dah siap. Tunggu api, air, cf, kunci..leh laa angkut barang2 dah. Rumah ni ada 4 bilik. Seperti biasa ada 2 bilik air. Ada dining room, dapurnya luas tak luas gak laa. Kitorang pun takde nak renovate apa sangat. Cuma taruk grill, kabinet dapur, tang dapur (antara dapur dan dining hall) tu naik bata wat mcm meja pjg sket utk sorang dua leh dok sarapan pg..cukup laa dulu kot. Sebabnya..takde sempadan antara dapur ngan dining, nampak tak berapa elok..hehe. Meja dining pun kena beli baru laa kalo ada duit lebih.



Tanah pun luas..angah ngan akiss dah plan nak tanam pokok2 diorang kat situ. Mmg ingat nak wat taman mini. Petang2 leh laa minum2 kopi kat situ sambil cicah biskut cap Tesco, haha..


naper tiba-tiba hidung ni jadi panjang mcm Crook Boo? hehe...


Aku dok perati gak budak2 SMKE ni memang kebanyakannya semangat TIGER grrrr..diorang tu kuat laa. Ramai di antara diorang mempunyai beg sekolah kaler merah, hitam. Along pun pakai beg kaler tu sebab cikgu Khairi hadiahkan sebab dpt 5A, hehe. Kalo tak..pakai beg lama aje tu.

Lepas tu aku nengok budak2 SMKE ni, smarttt dan kemas aje. Ngan kasut hitam pvc, kulit atau separuh kulit berkilat. Ngan uniform yang kemas, bersih. Tak kiralah pengawas sekolah ke, pengawas PSS ke..pelajar2 biasa ke.

Semalam aku nampak 2 biji skuad avanza ERA masuk Taiping. Kalau diorang p Taman Tasik pun..aku maleh nak kejar sebab aku dah tak tau apa2 pun pasal stesen radio ERA ni dah. Dah 3 tahun lebih aku tak dgr ERA..sejak ada Sinar.FM, Klasik dan musiq'a ni, hehe. Kalo aku p join skuad tu pun..aku nak jawab apa ntah?

Tadi hantar along sempat gi Tesco sat. Beli keperluan rumah laa. Ngan along2 aku bawak sekali. Alahhh, sekolah dia bukan jauh mana pun dari TESCO tu kalo takut terlambat masuk sekolah..hehe. Aku skang ni tak reti laa nak masuk supermarket sorang2. Rasa semacam aje..mcm orang bodoh!

Masa nak keluar tu kan kena lalu kat Tpg Sentral...wahh!! berdepan ngan nasik kandar PELITA tengah renovate nak buat Restoran Mc Donalds laa. Takde laa kena p Tpg Jaya aje kan. Mcm KFC laa..byk tempat dah..senang. Tapi ada yg soh boikot Mc D, KFC dan pelbagai produk Israel. Kalau camtu..budak2 yg keje kat situ pun ramai orang Islam.

No comments: