Friday, October 24, 2008

Jamuan Aidilfitri GSL Water SB

Khamis, 2.10 petang..aku ngan anak2 sampai kat perkarangan pejabat GSL untuk menghadiri jamuan Aidilfitri mereka. Masa tu, tetamu tak berapa ramai lagi laa..beberapa orang tu dah ada dah.
Along mesej kat abah dia kata kitorang dah sampai..tapi sampai aku dah abes makan nasik impit pun..tak muncul2 lagi wajah kesayangan hamba ni. Bila Razi kata mungkin abang kat gym lagi..hmm, baru aku teringat hari Khamis ni memang tu laa rutin harian abang.
Mengunyah sambil tersenyum dengan gaya tersendiri..wakaka.

Betapa laa aku suka sangat makan nasik impit kuah kacang ni..dalam banyak2 menu yang tersedia di meja buffet tu..aku pilih nak makan makanan tu dulu, hehe. Padahal orang lain sibuk pilih nasik minyak ke nasik hapa ntah, tak pun amek lemang, ketupat palas, sate atau pun bihun sup.
Angah ngan akiss sibuk nak makan bihun sup dulu..tapi bila tengah sekerat jalan makan bihun sup, sate pulak sampai..tinggal bihun, p amek sate pulak!
Along pulak..mula2 tak de selera lagi nak p amek makanan tapi bila dengar sate dah ada, cepat aje bangun dari tempat duduk p amek sate lak. Tu laa penangan sate...sape2 suka sate. Malah, meja sate lah yang paling ramai orang pun.
Selain dari menu2 di atas..ada juga mee goreng dan char kue teow tapi sebab dah ada makanan pilihan lain..yang tu tak berapa nak laku sangat lah, hehe.

Masa dah lebih pukul 4 petang..ujan mula turun. Makanan banyak lagi..kak zah kata amek bungkus bawak balik. Ramai laa yang mengurumun nak membungkus pulak. Plastik pun dah disediakan, tali mengikat pun ada..Orang lain sibuk bungkus makanan lain dulu..tapi aku p amek nasik impit ngan kuah kacang dulu, hehe. Pastu barulah p amek bihun sup yg diorang dah siap bungkus, soh along cedok ayam masak merah, pastu along amek sate pulak. Abang datang mintak plastik nak tambah sate. Abang kata kat meja VIP yang takde siapa duduk makan kat situ ada lagi sate yang tak terusik..
Pastu aku soh abang amek nasik, mee goreng..sementara aku pulak sibuk amek saki baki lemang dan ketupat palas yang dah tinggal beberapa biji aje tu. Tapi rendang dah abes..orang lain dah pulun kaut dulu, wakaka.
Balik umah..aku bagi kak nor nasik sket, mee goreng, sate dan nasik impit. Moga murah laa rezeki GSL lagi.

Bila akiss makan sate..tomei pun teringin. Bagi laa sket tomei makan sate. Tak leh makan banyak2, minyak tu! Nanti luruh bulu2 tu, dah tak comei lagi.
Gambar ni cuma ada 1 aje. Yg ni pun amek ngan kamera hp. Kalau nak tengok gambar yang lain..rajin2 laa jenguk gebang.fotopages.com ataupun badungcamp.fotopages.com. Pasal dua-dua tuan tanah tu ada amek gambar ngan kamera digital masing2 sekitar jamuan hari raya Khamis hari tu. Tapi tak tau lah bila wak mustar ngan pak aji lias nak taruk kat fotopages masing2.

No comments: