Saturday, June 28, 2014

Beli baju melayu raya

27.06.2014
JUMAAT

Petang tu...aku ajak along gi TESCO.
Nak beli baju melayu kaler mustard ni.
Malam semalam...sebelum tengok Transformers tu kitorang kan masuk TESCO sbb nak beli makanan kucing. Tu yg leh ternampak baju melayu yg kainnya elok dan sesuai ngan kaler yg kitorang cari...wlpn tak tepat tp seakan2 ler, kan. Stok pun baru sampai. Semua masih ada pilihan saiz dalam kaler yg sama utk sedondon di hari raya, hihi.
Nak beli masa tu risau tak sempat jer sbb nak tengok wayang lagi, kan. Jadi, simpan dulu. Plan esoknya nak gi. Tu yg gigih gi jgk TESCO hari berikutnya takut saiz dh takde utk kaler yg sama.

Lagi satu yg best beli masa tu....dah ler harga murah sepasang RM69.90 aje, pastu ada lak diskaun dari 26hb - 29hb Jun 2014. Dh tolak diskaun tinggal RM55.20 sepasang. Kainnya kualiti ok jgk..bkn jenis kain panas ni. Jahitan pun kemas dan beli siap ngan butang sekali tu (mcm beli kat Mydin, hehe). Tu yg cepat2 beli tu, hehe.

Along dh pegang dh...saiz L dan M dan 3 pasang saiz S...
Balik tu..aku soh abang jadi model jap peragakan baju ni, hihi..
Saiz S utk along, angah dan atuk...tp utk along dan angah..kena alter sket sbb saiz SS takde.
Tu jer laa kisahnya.
Jadi, dh tau ler kan baju raya kitorang nanti kaler apa...hehe.

Nota ALONA:-
~Beli siap lagi murah....tp kena beli awal2 ler kalo nak beli sedondon utk ada saiz pilihan :)

3 comments:

Nad MamaZN said...

bestnya...takyah beli jenama aaron aziz, dah tentu2 mahal kot hehe..kat tesco pun kainnya cantek murah plak tu, jahitan pun not bad..nak try tgk gak la nnt

ayu Ismail said...

Akak pun selalu beli siap je..sampai hr ni belum sempat nak beli lagi..risau gak takut saiz xde huhu

Rinna said...

Wahh kaler kuning gold yer.. tema tahun nie.. caya laa.. :)