Sunday, June 29, 2014

Kurma Medjoul

29.06.2014
AHAD

Selamat berpuasa semua!!!!

Hari tu hari pertama berpuasa di bulan Ramadhan 1435H.
Kul 11 pagi kuar jap nak serahkan album pengantin...Jumpa kat area stesen bas jer.
Pastu, singgah kat kedai MyHijrah ni cari kurma utk berbuka pose.

Pilih punya pilih...last2 terasa nak beli kurma mahal sket ler. Sebab baru jer dpt bayaran belen dari pengantin tadi, kan..hehe. Sesekali makan kurma mahal...menjadi darah daging di bulan Ramadhan...ok kan??
Bergambar di depan kedai ngan kurma mahal. Pertama kali beli kurma mahal gini. Bagi kitorang mahal ler, kan..
Ni..kurma Kalahari jenis Medjoul. Sekotak 1kg RM65.
Sekali pandang mcm jenis mariami...tapi yg ni saiznya besar2. Puas makan wlpn sebijik jer.
Alhamdulillah, laa. Ada rezeki makan kurma ni.
Dh abes nanti...beli yg jenis biasa tu balik ler...kurma madu, hehe..

Nota ALONA:-
~Kurma bkn utk bulan puasa aje, kan....

3 comments:

ayu Ismail said...

Mahal sikit tapi sedapkan

Siti Fatimah said...

nampak best je. sedap lagi dari YUTA ke?

Tahun ni tak beli lagi kurma. sebab company bagi kurma free. pas tu company wan pun bagi jugak. hmm... penuh kurma kat umah.

Rinna said...

Mahal kalau sedap tak per.. berbaloi laa kan.. :)