Sunday, August 16, 2015

Macam2 hal..

15.08.2015
SABTU

Pagi tu...gi kedai tayar. Tayar sang kancil ni terkena skru lak, adoi laa.
Jumaat tu mmg tak keluar ke mana pun siangnya kecuali ke poliklinik berdekatan lewat petang tu. Bawak seseorang ke klinik berdekatan tu. Mungkin kena kat area orang korek nak buat longkang tu ler tu...hadoii. Jadi pagi esoknya baru bawak kancil ke kedai tayar.
Tu ler skrunya. Kalo dicabut tu...mmg pancit ler tayar.
Budak cina tu tengah nak buat keje dia..
Cabut skru yg tertusuk kat dalam tayar tu dan digamnya kot kat area situ. Bayar RM5....Leh guna seperti sediakala.

Petang tu ayah sampai dari Bentong - KL - Taiping. Ayah gi KL tu sebab nak jumpa Fadel nak serahkan petai dan buah pulasan. Mmg dari dulu....apa2 mmg ayah ingat kat anak2, menantu dan cucu2nya ni. Sanggup tu datang sini semata2 nak hantar makanan tu. Harapnya...cucu2 pun ingat laa selalu kat atuk & arwah wan dorang ni.
Tengok youtube...abang tunjuk sesuatu yg menarik, hehe..
Ayah sempat singgah ke umah besannya petang tu sebelum ke Kulim, umah isterinya.
Alhamdulillah...malam sebelum tu...ayah dapat berita gembira. Ayah terpilih utk musim ni.

Malam tu...gi panggung wayang pulak. Ngikut aje ler. Tengok
Ni...tengok citer Pixels ni..
Sempat ler along bergambar ngan poster filem yg ni jgk......sebab....sebab...sebab....
Tengok Pixels tu jam 10.30 malam. Abes mmg dh tengah malam laa, kan...huhu.
Nasib citer tu best jgk laa...kalo tidak..mau jgk aku tertido. Sebab aku ngantuk sebenarnya malam tu. Siang tu buat mcm2 mende.

Nota ALONA:-
~Skang ni malam2 cepat jer ngantuknya...mm..faktor usia kot, huhu..

3 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Sedapnya buah pulasan..
Itulah kasih sayang seorang ayah kan..
Ingat utk anak cucu buah-buah dikampung utk rasa bersama..

che mid said...

Buah-buahan tu jadi alasan je. Sebenarnya atuk dah rindu kat anak cucu..tapi tak terluah..itulah hati seorang atuk..

ayu Ismail said...

alhamdulilah..ayah alona dpt gi haji ya