Monday, December 15, 2008

acara membeli pakaian sekolah anak..

Angah sedang menggayakan fesyen terkini 2009 uniform sekolah. Lokasi peragaan adalah di PasarayaKu bahagian pakaian sekolah, hehe..
14.12.2008 AHAD

Malam tu..keluar ke PasarayaKu nak beli pakaian sekolah anak2. Kitorang beli brand Black Cat aje. Dah biasa ngan brand tu sejak semua budak-budak tu Tahun 1 lagi. Harganya memang mampu laa abang beli. Untuk 6 pasang RM130 lebih aje. Biasalah..sepasang baju kurung Balqisz RM15.90 aje. Baju kurung sekolah akiss, beli siap aje. Nak tempah mahal. Beli kainnya pun dah berapa. Belum upah lagi. Aku nak jahit sendiri tak pandai..rugi tak pandai jahit baju kurung, kan?

Uniform sekolah ni harga ikut saiz. Kalau saiz 17 RM7.90, yang saiz 18 RM8.90..camtu laa. Masuk ni dah 3 tahun kitorang beli pakaian sekolah Black Cat kat PasarayaKu aje. Senang, takyah tawar menawar dah dapat harga rendah. Kalau beli kat bazaar dan pasar minggu..diorang taruk harga tinggi, teruk juga nak mintak kurang harga. Tak untung laa, apa laa..camtu laa alasan diorang. Aku pun paham laa..diorang amek stok sket, mungkin harga borong tu mahal sket laa. Kalau beli pukal macam pasaraya besar ni lain laa pulak harga yg diorang dapat. Tapi sebagai pengguna, kita ada hak nak beli kat mana yg kita suka. Lagi pulak, aku ni memang tak pandai nak tawar-menawar. Sian kan?

1 comment:

Anonymous said...

Unfortunately though many people UGG Sundance are told to avoid the wrong thing - they are told to avoid sugar when the real culprit is fat.Fat, unlike sugar, is very hard for the body to digest. This means it can take substantial amounts of time to digest - up to Sundance ugg Boots 24 hours or more. As a result it stays in the blood and can interfere with other foods you eat especially sugar. When you eat sugar after eating fat, the fat in your blood will prevent the sugar from moving through the blood to starving cells. This makes your blood sugar levels rise and Sundance uggs this is a dangerous. Luckily the body has systems in place to combat situations like this. An organism found in the body called Candida helps out in this situation by eating the sugar which makes it multiply and bringing ugg 5325 down the sugar levels. If you always have a high fat diet then you will always have a problem with Candida in that the organism will be about ugg 5325 in high levels. However high fat on the odd occasion should not be a problem.