Wednesday, December 10, 2008

Suasana Ceria di pagi minggu

"Huihh..jenuh nak kena beratur. Nasib baik dapat", itulah yg dibebelkan oleh si Alona sambil berjalan ke arah suaminya, huhu.

07/12/2008 AHAD

Tak p gym pagi Ahad ni sebab sebok ke pasar mencari bahan2 nak masak sempena Aidil Adha.
Seperti biasa..tempat proses ayam memang ramai orang menunggu turn beli ayam. Pasar pun
begitu..sebok dan hingar-bingar suasana orang mencari pelbagai keperluan untuk persediaan
sambutan Hari Raya Aidil Adha esok. Kat tempat santan, suasana orang berbaris nak membeli tu memang dah jadi tradisi bila AidilFitri dan AidilAdha bakal tiba.
Dah balik dari pasar tu, aku pun sebok mengemas umah, masak sket untuk makan tengahari. Aku pun ada soh anak2 tolong2 aku. Along seperti biasalah, aku soh dia basuh baju, bilas, spin dan sidai.
Angah ngan akiss tolong kemas umah. Abang pun aku mintak tolong cuci bilik mandi dan jamban duduk tu, hehe (TQ Yang). Iyelah, kebersihan rumah adalah tanggungjawab seisi keluarga, ye tak? Aku cuci jamban lagi satu tu.
Bukan nak raya aje cuci bilik air ni tapi lagi bagus kalau nak raya ni..polish laa lebih sket kasi kilat dan bercahaya! haha...

No comments: