Friday, December 2, 2011

Cinta Dari Istana...

Oh...bukan pe pun...ni adalah tajuk novel yg baru bbrp hari aku beli dan dh abes baca, hehe..
Bg aku...citer ni mmg satu imaginasi tp boleh diterima seperti ianya benar2 wujud.
Mengenai puteri raja dari sebuah negara serantau (negara ciptaan dari imaginasi penulis) ngan Malaysia ni terjatuh cinta ngan seorang lelaki dari Malaysia ketika dia melarikan diri utk seketika ke Malaysia dari permasalahan diraja di negaranya.
Mmg tinggi jugak laa penulis ni kena berimaginasi tapi ok jer aku baca. Takde ler melalut. Bahasa yg diguna pun takde laa banyak sgt bahasa pasar mahupun bahasa Inggeris. Jalan ceritanya pun...senang...takde konflik kekorparatan, takde konflik keluarga yg berbelit2 dan merumitkan...takde kes mencederakan orang, takde kes nk berbunuh-bunuh....hehe...

Kalo nk tau citernya macam mana..leh ler gi cari, pinjam atau beli utk dibaca. Bg aku..aku ok jer ngan novel cenggini. Novel lain sebelum2 ni yg aku dh baca tp aku tak promo kat blog aku ni bkn laa tak best (ikut selera aku ler..pembacaan pun ikut selera jgk, ngee) cuma CINTA DARI ISTANA ni aku suka ngan gaya penggunaan bahasa Melayu serumpun yg digunakan penulisnya dan aku suka ngan sebuah puisi yg terdapat di bahagian akhirnya.

Nota:
-Senang jer kalo nk jadikan kopi 3 in 1 berperisa strawberi rupa2nya..hehe. Malam kelmarin aku buat kopi 3 in 1 abg..Kalo selalunya, biasa aku akan letak sket susu tepung dan sedikit gula sbb aku buat dlm mug besar. Tp malam kelmarin aku tak taruk susu tepung dan tambahan gula seperti selalu sebab aku guna susu stoberi Dutch Lady dlm kotak tu dgn sukatan yg sepatutnya sbg ganti. Akhirnya, rasa kopi tu lebih sedap dari kopi 3 in 1 berperisa stoberi yg dibeli di Cameron Highlands bulan lepas, ngeh2...(RM5 sekotak...ada 5 tiub)
-Bg yg dh penah buat tu mgkn ler tak heran tp aku baru jer TERbuat dulu semalam..tu yg lorat nk citer kat sini tu, kahkah berdekah...dekah....

3 comments:

wantie said...

Rajinnyer akak beli and baca novel. kalau T baca Novel ni kejap je ke laut le.

Rinna said...

Wahh cam menarik jer.. nie yg teruja..nak gi carik nie.. :)

Kamsiah said...

cantiknya kulit novel tu