Tuesday, December 13, 2011

Jelajah Pantai Timur - Pantai Balok, Kuantan

01 Jun 2011
Rabu

Sampai Pantai Cherating...kitorang beli keychain dan t-shirt dulu. Sebenarnya, kitorang tak menginap kat Cherating...kitorang akan menginap di homestay Pantai Balok. Sesaje jer singgah sini terlebih dulu.
Sela dan ain tengah memilih key-chain..
Sampai jer Pantai Balok..kitorang cari homestay dulu. Tuan dia dh tunggu utk bawak ke Taman Perumahan yg 100m jer dari pantai. Dh masuk homestay....rehat2 sat, buat laa apa yg patut kan.....Dh selesai, kitorang gi menapak beramai2 ke tepi pantai. Alhamdulillah, cuaca petang tu elok jer.

Mak ngan kak nor bergambar di dalam kawasan rekreasi pantai yg dipenuhi ngan pokok2 rhu.
Along menemani wan berjalan ke pantai..
 
Sampai2 situ...mana yg dh lama sangat simpan hasrat nk mandi laut ketika kat Terengganu lagi...terus ler tanpa berlengah2 lagi.
Anas sedang melayan Anis..
Batu ni mmg trade mark Pantai Balok ler, hehe..Kalo air surut ni....leh gi mandi sampai situ.
Air ni mmg nampak membiru...mcm best jer nampaknya kan?? tp sebenarnya kualitinya kureng ler. Ada sket bau2 ikan dan airnya kehitaman jgk laa. Mgkn sebab dekat jer ngan kawasan perindustrian Gebeng tu..hehe..
Sandal sape ler ni??...siap ada jap tangan along kat situ, hehe..
Kak nor menemani abah bersiar2 di pasiran pantai...hehe..
Bila abah dh duduk kat pondok bawah pokok tu..kak nor lak bersiar sengsorang..cari kulit siput ke?? kehkeh...
Abg yg dh ke darat dari berendam kat air laut masin td...berjalan2 pulak...Datang ke arah aku, ngee..
Owh..kamera ni abg dh pegang, hehe..tu yg ada gambo aku. Tgk ler kat tangan aku tu, penoh ngan baju, seluar...beg kamera lagik, henbeg lagik!!! Besi ke kayu tangan aku tu?? ngee...
Kenapa Ain?? Owh..bagitau adik dia yg baju tu dh kotor kena pasir, hehe..
Disebabkan geli ngan pasir yg terlekat kat baju dia...terus ler Anis nanges, hehe.
Pesal pulak Ain ni?? hehe....aku pun tak tau ler sbb aku kat depan tu mgkn tgh tengok budak2 yg masih mandi pantai tu, hehe..
Hari dh melepasi jam 6.30ptg, helang pun dh mula melebarkan sayapnya ni bagi amaran soh balik, hehe....Jd, kena ler balik ke homestay membersihkan diri.
Maka, berjalan ler meninggalkan pantai...
Lepak sini jap....jap jer...
Sambil tu snap gambar kat sini dulu. Akiss takde psl dia tgh majuk sbb tak puas mandi laut lagi, aduii..
Amek lagi satu...yg ni angah takyah lompat, hehe..
 Sekian, lega dh siap lagi satu entry JPT.
 
Kisah lain:-
Dalam kesibukan aku menunaikan tugas di majlis perkahwinan & kemudian menyambungnya pula di depan skrin monitor pc ni....dan dalam keghairahan aku cuba menghabeskan entry JPT ni...aku sebenarnya dlm keadaan risau di atas kesihatan mak aku yg sgt kurang memberangsangkan. Di dlm ingatan aku tak berhenti berdoa dan sgt mengharapkan semoga kesihatan mak beransur pulih. Tak lupa juga dgn ayah. Ayah pun perlu sihat utk menjaga mak yg kurang sihat. InsyaAllah, aku, suami dan anak2 akan balik ke Bentong pd Jumaat malam 23hb ni. Semoga mak ada semula selera makan utk tenaga mak yg dh semakin lemah tu.

1 comment:

firuz said...

semoga mak akak cepat baik yer..