Thursday, July 3, 2014

Masakanku utk berbuka puasa..

Apa yg aku masak masa berbuka puasa??
Hmm...sebenarnya, mcm hari2 biasa aje. Takde yg spesel pun.
Cuma hari2 biasa tu aku takde ler cenggini siap tangkap gambar dan simpan gambar kat blog ni..huhu..

Menu aku takde ler pun sehari satu menu lain mcm resepi 30 hari berbuka yg dikongsikan kat fb tu, hehe. Mmg macam hari2 biasa jgk.
Tongkol berlado...
Sup ayam..
Sayur buncis.
Air tembikai blend sendiri..
Talapia sambal serai.
Udang masak pedas..
Tiap2 hari ada buah tembikai...
Ni bukan utk sehari punya...byk2 hari punya, hehe..
Aku ni bkn jenis rajin masak pun. Tapi tetap ler masak sbb tak berapa suka beli lauk kat pasar ramadhan tu utk berbuka puasa.
Somi aku ni pun jenis tak suka berbuka pose kat kedai ni. Tak syok katanya. Terutama bila sampai waktu berbuka pose tu.....aku pandang ko..ko pandang aku...sape yg mula berbuka dulu. Melainkan berdekatan ada surau atau masjid yg melaungkan azan Maghrib menandakan masuk waktu berbuka di kawasan tersebut. Bukan apa...bila dgr azan tu baru ler semua konfem. Kalo kat umah senang...kita tengok jam aje terutama jam hp android. Waktu dia mmg sama jer ngan hp android orang lain.

Lagi satu,...........makan kat umah walaupun lauk simple2 lebih puas hati. Ok....bab ni aku pun setuju laa. Kitorang makan nasik ngan 2 jenis lauk pun rasa kenyang sangat dh. Inikan pulak kalo gi berbuka kat luar ngan paket buffet. Adoii...tak termakan setiap jenis hidangan tu. Jadi, duit yg dibayar tu mcm membazir. Puasa ni lebih afdal kalo makan tak membazir, kan.

Nota ALONA:-
~Aku ni bila berbuka pose...pulun air ngan buah tembikai, ngee..

1 comment:

ayu Ismail said...

Akak pun masak simple2 je..rmh akak kalau hari2 me pun anak2 suka..alona..akak x tahulah kenapa akak x boleh baca blog alona ikut tarikh yg dipost..hari ni akak buka terus ada 3 entrie yg belum baca...dah lama kena mcm ni...