Wednesday, April 1, 2009

RTM mai doh...

Hmm..dari minggu lepas dah si Jiva, instruktor gym rakyat tu habaq kat abang soh datang Rabu, 01/04 kul 3ptg. Katanya RTM nak mai wat penggambaran. Jiva sendiri tak tau diorang nak shoot pasal apa. Mungkin dokumentari kot..hehe..


Setiap kali terjumpa Jiva..mesti dia dok peringatkan perkara tu. Ngan aku-aku pun dia soh datang gym. Sebok dok kata RTM nak mai..RTM nak mai..huhu..

Ni masing2 tengah tekun exercise. Yg pakai baju 'bernombor' tu laa si Anand yg jadi extra filem hindustan yg diorang shooting kat pdg SK KE VII (1) baru2 ni. Dia jadi jurukamera, pegang kamera besar tu. Si Jiva lak jadi wartawan. Konon2 diorang ni nakkan berita sensasi dari Amitabh Batchan yg cacat dlm filem tu, hehe. Jiva kata diorang dibayar RM80/sehari darab 4 hari. Anand kata..itulah first dan the last berlakon extra. Bosan menunggu sehari suntuk kat kantin sekolah tu, hehe.

Yang ber'singlet' merah tu..abg tukang kasut-enjin 66, hehe..
Yang ber'singlet' itam tu..Shamnair..gelaran 'jejaka idaman', wakaka.
Hari yg dijanjikan 1/4/09..Abg pun mintak izin nak balik keje awal sket pasal ni laa..huhu. Aku malas nak gi. Tapi abang dok ajakkkk jugak. Asek laa kata Pakcik Kusairi tu pun Jiva ada soh datang. Aduhai..aku ni malas betul laa time panas2 camni nak ke gym. Kul 3.30 ptg..wat exercise sket aje..peluh dah meleleh keluar dah.
Last..aku pi gak laa. Yelah..abg pun sanggup pi amek Akiss balik dari ko-ko 2.30 petang, hehe. Aku kena pi gak laa.
Sampai gym..ramai yg 'terlibat' dah ada. Masing2 tak buang masa..wat exercise seperti biasa. RTM tak nampak lagi..Mr. Jiva pun tak sampai lagi.
Dalam kul 4ptg..baru nampak kelibat van RTM parkir depan gym tapi wakil diorang p ofis kompleks Rakan Muda ni dulu..mungkin prosedur mcm tu..urus segala mcm kebenaran ke hape, aku tak tau laa.
Lama jugak..sampai laa si Jiva ni pun sampai.

Yg tengah bergayut tu abang. Yang kat 'kepak besi' tu..pakcik Kusairi, hehe..
Krew RTM ni tak masuk gym dulu..diorang pi kat area skate, kat rock climbing, pastu..pi tempat budak2 silat, shoot sket kat area padang.
Masa tgh tunggu tu..Jiva mintak tolong aku salin balik 'skrip' mengenai gym rakyat yg dikarang oleh si Anand (dlm BI). Tu untuk persediaan Jiva kalo ditemuramah nanti, huhu. Dia kata tulisan aku lawa..wakaka. Tulisan si Anand mmg cakar ayam. Dia kata masa kecik2 dulu cita2 nak jadi doktor. Tu tulisan mcm tu. Tapi dah besar cita2 tu tak tercapai pun..wakaka.
Aku pun dengan rela hati..salin laa balik. Uish..dah lama aku tak tulis pjg2 camni. Mcm karangan masa sekolah pun ada..hehe.
Kitorang mmg rileks. Tapi si Jiva yang nampak resah aje, hehe..Dah laa tu, nak shoot pasal taekwando pun last minute baru En. Nizam bagitau dia. Jenuh la nak cari anak murid soh datang dewan, haha.
Ni masing2 dah tak larat nak wat exercise laa ni. Krew RTM tak mai-mai wat shooting kat sini lagi!
Aku mmg tak larat nak wat senaman dah. Rasa nak balik aje dah, hehe. Tapi aku ngan abang dok kat luar pintu gym dulu. Ingat saja laa nak menyebok tengok krew RTM shoot kat area padang tu. Tapi tiba2 nampak diorang datang ke arah gym pulak. Semua yg dalam gym tu (tadi rileks2 sebab dah buat byk exercise..hehe) semua terpa peralatan. Aku ngan abang pun masuk dlm gym. Bagai dirancang2 aje..beskal ada 2 kosong. 1 seat tinggi dan 1 seat rendah..hehe. Apalagi, aku ngan abang pun naik laa beskal tu..kayuh2. Jurukamera datang pulak ke arah kitorang. Rakam gambar kaki kitorang tgh kayuh beskal..hehe. Pastu ada laa rakam tang muka sket..
Tapi kalo dah keluar kat tv1 atau tv2 tu..ntah keluar ntah tak part kitorang tu..wakaka.
Disebabkan semalam dah pi gym 2 jam, hari ni sepatutnya mmg hari aku pi gym..tak pegi laa nampaknya. Akiss pun tak pi ngaji petang semalam.

No comments: