Friday, February 5, 2010

Terpisah ketika drjh 6

Jam 5.30ptg
04.02.2010
Aku menerima satu panggilan dari seorang sahabat yg dh lama betul aku tak ketemu..35-12=23 tahun dah tak jumpa!!!!

Last aku jumpa dia masa hari terakhir persekolahan aku ketika darjah 6 di Sek. Keb. Tuanku Fatimah. Ketika itu keputusan UPSR sudah pun diumumkan.
Tetiba aku terimbau lagu sekolah SKTF tu.

Sekolah Kebangsaan Tuanku Fatimah

Sekolah yg ternama
Kami berdoa dan berikrar
Patuh menjaga nama baiknya
Kami anak kandungnya
Belajar dan terus belajar
Dengan segala tenaga
Tidak akan putus asa....
Sekolah ku terus berbakti
Pada ibubapa akan ku patuhi
Pada guru akan ku taati
Semoga kami terus berbudi


Haha.....korang mcm aku gak ke ingat lagi lagu sekolah ketika bersekolah rendah??

Opps...berbalik pada citer yg aku nak citer ni..
Kawan aku tu ckp dia sedang berada di Taiping!!! Menginap kat Hotel Seri Malaysia atas urusan bisnes. Terkezut aku!!!

Malam tu..aku pun gi kat Seri M'sia utk berjumpa dgn dia. Tak jauh pun hotel seri M'sia kat Tepen ni. Berhampiran ngan penjara Taiping dan sgt dekat dgn lake garden tu. Kalo rajin..pagi2 lepas Subuh tu leh jogging kat lake..uii, best!!

Sambung citer balik;
Ya Allah...mmg ada rezeki aku sunggoh. Setelah kitorang terpisah sejak form 1 sebab dia bersekolah di SMA Labu, N9...ni ler baru jumpa balik!!!

Dia pun skang dh jadi bos kepada 2 buah syarikat..pergh!!
Aku ni rasa kerdil sunggoh2.
Masa dia baru terbang belajar 2 thn di London...aku pulak masa tu baru kawen!!

Tp tu laa ye..rezeki dia mcm tu. Rezeki aku pulak mcm ni.
Jadi, aku tak kecewa dgn ketentuan hidup aku malahan sgt bersyukur dgn apa yg aku ada kini. Jika dia bahagia dgn cara dia....aku pula sgt bahagia dgn cara aku. Kitorang berdua sgt menyetujuinya.

Ni ler gambar kenangan aku (bulatan hijau) ngan Noor Khairil Akmar (bulatan kuning). Sama tak muka kitorang masa umur 12 tahun ngan wajah skang 35thn?? hehe...
Masa ni sambutan Hari Guru, kot..masuk tarian zapin lagu Ya Ami dendangan Anuar/Elina.
Aku pun masa ni tak pakai tudung lagi.
Aku pakai tudung gi sekolah start 01.09.1987, selepas cuti merdeka...hehe.

Pelbagai topik dibicarakan. Dari dudok berborak di bawah bangku berpayung di laman Seri M'sia...kitorang beralih pulak ke Warung Selera Seri M'sia.
Kat situ...sambung lagi berborak mengenai kenangan2 lama, pengalaman2 menarik yg pernah ditempuh...

Masa dh nak beransur tu aku ingat..aku yg nak bayar tapi sahabat aku ni sgt bermurah hati nak belanja pulak. Tp takpe ler..sahabat aku ni pun berhajat. Aku terima aje ler dgn hati yg terbuka, hehe. Alhamdulillah.


Citer tambahan;
Tadi aku hantar Angah ke sekolah. Seperti biasa..hari Jumaat aku hantar dia ngan moto aje. Kat umah aku cuaca ok..Tp sampai aje kat Caltex Kg. Pinang tu...uiiiyooo!! ujan tetiba turun ngan lebatnya.
Taiping dh lama ujan. Air lecah kat jalanraya tu dh bertakung. Naseb baik hari ni takde pemandu keta yg kurang ajo main redah aje lecah2 tu dgn laju walaupun nampak pembonceng moto pun sedang menggunakan jalanraya tersebut.
Kalo idak...terpercik abes ler air tu ke arah kitorang. TQ kat pemandu2 cenggini. Bila nampak ada pembonceng motor...air lecah pun byk..pemandu2 berhemah ni drive slow aje tang situ. Pas dh lepas kitorang..diorang laju balik tu tak kisah ler, kan??

Aku balik umah tadi...lencun gak walaupun berbaju ujan sebab ujan sgt lebat dengan angin yg kencang...Jenoh aku nak control handle sebab motor goyang2 ditiup angin, haha..
Balik aje umah...aku terus mandi.

20 comments:

POSH76 said...

fuyoo lama tu tak jumper leh jumper balik...dasat la...

comeila sis masa zaman remaja dulu..

bahaya taw bawak motor waktu ujan...

setuju dgn sis setiap manusia ada kelebihan & kekurangan masing2 yg penting kite bersyukur dgn apa yg ada

happy weekend

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

bestnyer sis
dpt jumpa balik member masa sekolah rendah...member2 sekolah rendah zana ramai yg dah lost contact...walaupun sekampung...tp susah betul nak jumpa..
tp alhamdulillah...sejak aktif ngan fb nie...ramai plak geng2 sekolah boleh trace balik

Gieyana said...

mmg best kan kak kalau jumpa member lama...excited n teruja..rasa mcm x cukup jer masa utk sembang..

pak long said...

salam...
fuhhh....memang syahdu baca citer tentang pertemuan tu.....kenangan mengusik jiwer.....

zura@iwan said...

wahhhh..member darjah 6 tu...lama giler....mmg byk cite kan nk di gebang2kan..best tul....

Alimaz-Kembara Terasing said...

lamanya tak jumpa...kalau saya dah tak kenai dah la kut....al maklum la dulu kurus...

DeLLas said...

tu anak cikgu ali ke?

Kamsiah said...

salam
lama tu...23 tahun..tentu kalau ikutkan hati,nak bercerita...3 hari 3 malam pun tak habis,kan...

Kamsiah said...

pernah gak la tido 3,4 kali kat seri malaysia tu,time melawat anak..yg bestnya kami sentiasa booking bilik yg betul2 depan kolam renang tu hehe...

el said...

a'ah lm giler tu baru jpe...
tpi cm mn korang leh keep in touch?
wow jd boss 2 comp..ada keje kosong x?kahhhh

shahida® said...

best kalo dpt jumpa kwn lama kan

wirajiwa said...

hai yoo besnyer laa jumper kawan lamer.. tapi aku kan nk bg tau kau beb.,...kawan zaman sekolah rendah ker.. sekolah menengahker.. semer aku tak pernah jumpa dah sampai sekarang.

Mungkin juga kalau jumpa tentu aku terasa malu kot. Mana laa tau cam member kau tur, giler suksesnyer... heheheheeh.

ibu emy efy eqy said...

bestnya dapat jumpa kawan lame.

rasa sekejap saja masa berlalu...

[-suziey-] said...

waaaaa lama nya terpisah...rs janggal x bile jmpa balik?

umangaih..akk redah ujan naik moto..ganazzz ni:D

ibu_umairah said...

..salam kak,dah bewajah baru!!!best nya dapat jumpa kawan baru.....he..he..jgn lupa terjah blog as ok

atty's said...

beshnya jumpa kawan lama..nak dkt 15 thn gak ye..

kty kebykannya lost contact dah..

wantie said...

lama tu.... tak janggal ker bila dah jumpa balik. Lawak ler tengok gambar masa kecik kecik tu.

Simpan lagi yer kak gambar tu. Saya ni non ado ler gambar masa sekolah rendah..

Sekolah menengah ada la..

** atie + farid + aisyah ** said...

fuyoooooo...gempak la kak..jumpe kawan lama dr sekolah rendah... atie kan kalau la nak jumpe balik ngan kengkwn sekolah rase cam malu sgt.... xtau kenape tapi sbnrnye teringin sgt nak jumpa...

ayousha said...

best jumpa kwn lama...

nur khairil akhmar anak ustaz ali kan? memang famous di bentong - kerana kepandaian anak2 ust...

xpela kak, masing2 ada kelebihan dan kekurangan.

lin said...

性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,ut聊天室