Thursday, October 1, 2009

Jangan tutop mata woo..!!

Orang ijo dtg lagik!!!!

Cenggitu ler ye. Selagi ler tak abes gambar 1 Syawal ni..selagi tu ler mata yg memandang akan turut kehijau-hijauan. Nak wat camne..hobi, huhu..
Terpulang ler pada kesudian korang utk layan entry2 kehijauan aku ni.

Bagi aku..aku perlu masukkan gambar ni seketol-seketol pasal..utk kenangan dan juga utk nostalgia aku..mgkn juga anak2 aku suatu hari nanti. Tu yg aku tak kolaj kan gambar2 ni pasal setiap satu ada keunikannya sendiri utk diri aku sendiri. Setiap pergerakan dan pemandangan gambar2 tu..bakal menjadi nostalgia aku sekeluarga.
Jika suatu hari nanti..latar belakang tu akan didirikan rumah oleh pemilik2 tanah, atau tanah2 tu telah bertukar milik..maka..gambar inilah jadi sejarah dan kenangan.

Kalo aku kolaj kan gambar ni..maka gambar tu akan jadi kecik..tak nampak sgt ler apa yg nak dijadikan kenangan, huhu..

Lokasi; Kg. Lebu, Bentong, Pahang...
Masa; Tak sampai jam 12 tengahari lagi pun..hehe..

Ni aksi horeyy Raya...dari akiss, angah dan ayahngah..
Komen; cantik lompatan ayahngah tu, maklum ler org sokan..hehe..

Tgk ler abang tu. Suka wat aksi cenggitu ler. Ish..aku sorang aje mandang kamera.

Hmm..bangga bergambar di atas tanah pusaka peninggalan wan dan aki..

Aku dan Fadel bersama ayahanda dan bonda tersayang.

Bersama sorang2nya adik aku..Fadel

Bila ada sorang aje adik..maka sorang juga laa ipar aku kat sini.
Ini laa Hidayah, isteri Fadel yg tercinta.

Moga2 korang berbahagia dulu, kini dan selamanya serta dimurahkan rezeki. Amin..

Ayah & mak ngan 3 org cucunya..

Masing2 cuba menggayakan aksi lucu, huhu.
Aku ngan aksi tembak burung.
Ayah ngan aksi dah nak abes duit..mana mau cari lagi?? haha..
Akiss ngan aksi mintak duit raya..
Angah ngan aksi..duit raya tak cukup lagi RM2..
Dayah ngan aksi..eh, nak terjatuh plak pasal tumit kasut termasuk dlm jln tar, hehe..
Fadel ngan aksi..duit dah tinggal RM40 hinggit, wakaka...

Mak ngan along tak join sama pasal katanya tak reti nak wat aksi cenggitu, heheh..

Peserta wanita...

Ni dah aksi mcm kumpulan nasyid ler pulak..hehe..

Nampak mcm aksi yg sama tapi tak serupa sebenarnya.

Ni aksi the making of...

Hmm..gambar ni mcm sama mcm gambar entry sebelum ni tp lain. Kalo snap gambar ramai2..mesti nak kena 2-3 kali utk pilih mana yg paling ok kan??

NOTA;
-Sebenarnya..latar belakang ijau ni tak sesuai ngan baju kitorang yg jugak kaler ijau ni tapi nak wat camne..lokasi lain takde. Semua lokasi yg terpikir dlm kepala otak ni..semua di kawasan kehijauan. Maklum ler kan..Pahang ni kan terkenal ngan kehijauan, hehe..

-Kalo nak diikutkan..lokasi yg paling menarik utk fotoshoot ni kat kebun getah ayah tu. Pasal ada kehijauan, ada coklat utk batang pokok getah dan daun2 kering di atas tanah, ada pulak kolam ikan, anak sungai...Tapi takkan ler nak menyusup masuk situ pulak. Nanti sangkut ler si myvi kat jalan menuju ke kebun tu. Maklum ler..myvi ni rendah sgt. Kancil tu ok ler..dh penah berapa kali menyusup masuk kebun getah ayah tu, hehe..
Nak soh jalan kaki?? mak aii..basah ketiak..Jauh juga nak sampai kat situ dari jalan utama.

-Editing gambar ni aku wat ala kadar aje. Tak bersungguh-sungguh sgt pun. Nak ikutkan..byk efek yg aku nak masukkan (ikut apa yg aku tau ler pasal aku ni bukan pro mengedit gambar, ngeh2)..tapi tu ler..dah ler masa terluang tu ciput2 aje..STREAMYX ni pulak wat hal, lembab nak mampusss!! Siput jalan pun lagi berganda lajunya, huh!!

18 comments:

Rinna said...

Wah2 rajin nya satu family nie posing2 ekk.. meriah gituh..hehehe..ijo je semuannya..

SyaNa said...

kak meriahnye kaler hijau tu
suke la..
sedondon jek

Gieyana said...

wowww weee...ku lihat hijau di saat kebz'an melanda nih!

mmg tangkap sempoi ar akak n family nie..suka photo aksi lucu..hoho..lm x bergambar cenggitu...

^ dtg yer umah hari ahad nie..tp bukannyer open hse pon! psl kalau open nk dok kt mn plak nnt! kuang3...

cookie devine said...

Hati berbunga2 nak kenal Fadel

















Alih2 sudah berbini...















Alahaiiii......

aRe_uDear said...

amboii ijo lgi suker3x..
amboii cik kan kemain ranggi lagi die berposing tuh.. ;) wakakaaaa

~Firsya~ said...

fuhhhhhhh,memang cunnnnnnnnnn...tinggi btol lompatannye...kalo kila dh xblh wat mcm tue,maklum jela,kaki dh secondhand

aRe_uDear said...

amboii ijo lgi suker3x..
amboii cik kan kemain ranggi lagi die berposing tuh.. ;) wakakaaaa

POSH76 said...

bestla suker jamu mata...ijo pun ijolah...sumer spoting nak berposing....kelasss

[-suziey-] said...

hohohho..cuci mata..letih dh tgk pc ni..tgk ijo sejuk sket mata..ekeke:D tu la background ijo baju ijo..tp xpe kak..still menyerlah uols pnye baju..kalah pokok2 tu..ekek:p
sy sokong la kak 1 persatu akk tepek tanpa kolaj kan..hehe..sy pn suka cara camtu..sy kolajkan kalu dh byk sgt bertimbun2..hahaa..sy yg jemu nk scroll bwh jauh sgt nk tgk komen nnti.hahahaa..

kak..smlm dh smpai dh lori2 n keta2 aQeel tu..mekaseh bebanyak ye kak..sush2 je pos..nnti sy blik tepeng lg deepavali ni..adik ipar sy kawen..jemputla dtg kalu sudi :) insyaAllah sy blik tu sy xlupe bw barg yg sy nk bg akk tu..hehe..special ni by hand..hehe :)

Wife to Firdaus Ghazali said...

akak...tema raya akak cam tema kawin azie la...terigt lak masa wedding dulu...anyway selamat hari raya :)

zura@iwan said...

wahhhh....best betui tgk aksi2 akak sfamily bgmbr....nk buat cm tu gk la..

myaishahhafiz said...

MERIAH NYA RAYA TAHUN NIE, SAYA PUN TEMA HIJAU GAK THN NIE

TokNabe said...

Memang lawa kaler hijau .. orang kata sedondong. Kira tema alam sekitar ni.

ibuayu said...

cantiklah baju raya akak . pose gambar tu pun cantik meriah tengok

ibu_umairah said...

kak..suka nya bila tengok sume bergambar sporting gile.........hijau memang lambang kesucian hee.heeee

oMMy fiRuz said...

suke gamba yg 1st tu.. :)

Suhana Shahril said...

Dasat lah akak ni..suma leh pakat2 pakai kaler ijau..dgn ayah bonda + ipar duai skali...Tabik spring lah kat akak

ikiqzana said...

cantik2... gmbr sis sekeluarga... suker negok..