Wednesday, April 21, 2010

Apa yg tertinggal...

Gambar2 ni dirakamkan ketika hari sukan sekolah Akiss di TMGS.
Dh lama dh...ujung bulan Februari 2010 ari tu.

Sebab aku mengambil masa yg lama utk simpan kat sini bkn apa..gambar2 ni aku snap guna hp aje. Aku ari tu bawak handy-cam..maleh ler pulak nak usung SLR bagai. Abg pulak tak dtg tgk sebab sukan tu diadakan pd pg Jumaat. Abg keje..

Hp aku ni pulak...memory kad dia korup. Nak terus transfer ke pc terus dari memori hp...tiba2 aje pulak tak boleh. Sebelum2 ni boleh aje. Ntah ler..aku pun masa tu byk keje nak urus..maleh nak pikir. Biar aje gambar2 ni kat dlm memori hp tu.
Nak ikutkan..aku leh nak blutut kat hp lg satu tp....tak berkesempatan betul ler nak layan keje remeh temeh ni..hehe.

Hmm..alhamdulillah..skang dh ok. Jd aku leh ler uruskan gambar2 ni utk disimpan kat sini.

Takde ler apa sangat. Berkisar tentang hari sukan TMGS aje.

Akiss umah oren..atau nama bunga dia ANGSANA.
Tp akiss tak terlibat dlm perbarisan ni. Dia ckp kat cikgu dia tak mau join, hehe. Dia dok bawah khemah aje ngan yg lain.

Ni antara separuh dari keseluruhan pelajar2 TMGS.
Mmg tak berapa ramai...dekat 300 org aje. Sekolah pun kecik tp berkualiti takpe..
Dorang tengah nyanyi lagu Negaraku dan lagu sekolah ni. Tp..alaaaahai..selownya suara dorang. Maklum ler..sekolah bebudak pempuan..cenggini ler.
Beza ngan sekolah budak lelaki..abes anak2 tekak dorang nk terkeluar, haha.

Rumah ANGSANA menang pasukan perbarisan terbaik hari tu, hehe..
Yang bumbung merah dlm gambar tu SK King Edward VII (2). Bekas sekolah Along dan Angah dulu. Seberang jalan TMGS aje.

Tgk ler bangunan sekolah ni..maklum ler sekolah lama. Dah berusia 120 dh..

Akiss dlm gambar ni yg pakai tag oren tu..tepi sekali.
Tgh bersiap sedia nak lari 200m utk Tahun 4 ni..
Dpt ler johan..Alhamdulillah.

Apa ke hal nya lagi ntah..tak start2 lagi ni..hoho

Ok..line clear. Jap lagi Akiss nak lari. Aku nk kena standby handy-cam pulak..hoho. Jenoh!!

Ni sesi tunggu turn nak amek hadiah. Akiss kata bila dia dok tengah2 ni..mcm dia dpt no. 2 aje.
Takpe ler..cikgu dh susun elok2 dh. Kan pentas utk johan kat tengah2..ngee.

Alhamdulillah ler..Akiss dpt johan utk 200m dan 4 x 100m.
Naib johan utk lompat jauh tahun 4.
Aku pun seronok tahun ni sebab bila anak dh tahap 2 (4, 5, 6)..dorang ada acara olahraga.

Yang pegang baton tu anak kak idah, kakak abg yg no. 2.
Dia dh Tahun 6 skang ni. Nak amek UPSR ler.
Filzah ni umah Angsana gak sama ngan Akiss.

Sukan sekolah tahun ni...umah Angsana JUARA!! yihah!!


Nota;
Aku semakin tak pandai nk mengarang citer ni..adeii..

9 comments:

[-suziey-] said...

waaaaa tahniah2..akiss menang lari n lompat jauh wlaupn no 2 utk lompat jauh..hehe..aktif ye akiss..bgs2..nnti bole jadi atlit:)

Gieyana said...

Tahniah utk Akiss yer..dulu sy pon aktif gak bsukan masa sekolah menengah..siap wakil daerah lg tue...skrg dh semput dh..kekeke

░♥si lampu neon♥░ said...

heheh letih kan sports day!

TokNabe said...

Tengok anak2 amik bahagian dlm sukan ni seronok, lagi suka kalau anak tu dapat hadiah pulak. Hehe..tapi cikgu2 yg mengelola sukan tu penat weh.. :)

DeLLas said...

cayalah akiss.. hehehe..

atty's said...

suka tgk budak2 sukan..

POSH76 said...

bagus aktif dlm sport...tp gambo2 ni pun cun jugak hehe

shi3la said...

tak pandai pong panjang gak citer ko kakk....

sonok tengok anak-anak yg aktif dalam sport..teringat zaman haku school dolu..habes semua acara sukan haku nak rembat..huhu

J@J@ / Bini The Rock said...

tahniah kat Akiss...
menjuarai acara lumba lari tuh...

klap..klap..klap!!!