Saturday, July 11, 2009

From Taiping With Luv. Episod; Lake Garden

Amboii..beriya-iya aku mempromosikan Taiping ni kat blog aku. Agak2nya, lepas ni ramai la kengkawan rasa macam nak 'melancong' ke Taiping pulak, kan? (hehe..perasann!).

MPT..oo MPT!!!..ni aku dah beriya dok promot Taiping ni..korang takyah laa hantar surat cukai taksiran dan cukai tanah dah. Alaa..kalo korang promosi kat TV..mesti kena bayar puluh2 ribu utk satu siaran iklan.
Cukai taksiran kitorang ngan cukai tanah sekangkang kera tu..berapa laa sangat, kan?? ngeh2.. Harap amek perhatian, yek! Amboii!!


Kepada yg membelek gambar2 kat sini..sori laa yek. Editing kali ni sangat2 laa kaw-kaw nya. Ianya telah dilakukan ngan rela hati dan khusyuk sekali oleh cik abang ku, huhu.

Ni adegan berposing bulan lepas lagi dah..hehe..

Tgk anak-beranak tu..gasak main longkang laa pulak!! hehe..sebenarnya, air longkang tu air anak sungai tapi telah 'dilongkangkan', ngeh2. Air tu dari anak sungai seberang jalan belah sana..mengalir menghala ke tasek sebelah jalan belah sinun.

Akiss masih syok main air sejuk jernih ni. Rasa mcm nak mandi je ngan air nih, kata Akiss. Sebenarnya..ramai gak yg menggunakan sungai ni utk mencuci keta diorang kat sebelah sana tu. Tapi diorang angkut air guna baldi @ timba laa..

-Teratai layu di tasek madu..hehe. Teratai belum layu lagi ni.
-Nampak tak EN. cina tu tengah dok kait buah teratai?
-Dulu aku ingat mmg teratai ni ada bunga dan berbuah..rupa2nya, buah teratai tu terjadi selepas kelopak teratai dah gugur ke dlm air.
-Cuma aku tak tau kaum Cina makan camne buah teratai tu ye?. (woii!! aku tau laa makan buah tu ngan mulut!) ngeh2..

-Sambil2 tu..En. cina tu kait bunga teratai sekali. Bini dia dok pegang bunga2 tu.

Ni..kat tasek area sebelah sini pulak. Tgk laa kwn abang dari binabadan.forumer tu..dia pun sebok dok 'tembak' pemandangan cantik kat sini.
Akiss! wooi, tu tonggeng-tonggeng tu..tertonggeng terus masuk ke dlm tasek kang baru tau!!

Dedaun duit2 (edisi air punya..hehe) tu yg akiss dok sebok nak amek tadi tu.

Apasal pulak Angah ni memoncong ni! Dah boring ler tu. Tau nya nak dok umah main games aje!

Apa ke hal aku ni dok tengok rumpunan buluh ni?
Fazlina; batang buluh tu tak sesuai tau utk dijadikan batang lemang. Ianya hanya sesuai utk menghalau orang minyak aje. Ingat tu ye!

Budak2 ni konon2 nak wat aksi konon2 nak terjatuh dari tebing tasek ni..tapi si Akiss salah pose pulak. Angah tu..pose dia betul cuma takut2 aje. Padahal..diorang yg beriya bagi idea nak wat sangat!

Haa!! Gambar ni korang nampak apa?
Kalo tgk sekali pandang mmg tak nampak si bapak beruk tu tengah nak memetik buah teratai. Korang tau bapak beruk ni nak wat pe ngan buah teratai tu??
Jawapan; Dia nak kasi kat awek dia laa. Belanja makan laa tu, ngeh2. Tapi yg tak senonohnya..belanja makan ada makna tu!
Jadi kepada pasangan2 Islam..sama ada belum kawen atau pun dah kawen..jgn laa sesekali menunjuk2 berasmara di khalayak ramai ye! Kalo idak, korang pun serupa macam perangai beruk ni, ngeh2..

12 comments:

Wife to Firdaus Ghazali said...

wa..............rindunya tepeng...x sabar nak balik kmpg next week...

anaklaut said...

salam...

bila anaklaut memandang semua entri akak sebelum2 ni, nescaya banyaknya tempat2 yg sangat menarik dan indah dalam negara kita, lebih2 di taiping.

dan satu lagi;

daripada gambar2 tu saya dapat simpulkan kebahagian akak dalam meniti kehidupan di bumi allah ni..syukur.alhamdulillah..

wasalm

~zuraiwan~ said...

cantik2 betui gmbr tu kak....cm nk srh kite jln2 taiping lg nih...kekee

Khas Lysha said...

canteknyer gambar2 nie.... :)

ibu_umairah said...

promote....promote jgn tak promote kak!!!!cayalah......

kak,cantik gambar akak tangkap!!!akak pakai camera apa ye?

Mamamanja said...

cantik2 gambo.
lama dah x p tepeng

TokNabe said...

Mesti nyaman dan lawa tempat tu. kalau dok lepak petang2 memang seronok.

shi3la said...

salam kak...

Taiping memang chantek ngan pemandangan dan sejarahnyer..kenyataan tuhh tak dpt diubah dan disangkalkan...huhuu

kak haku dok Teluk Intan..tapi haku org selama..hubby ku pulak orang Bagan serai..huhuu dokatt jerk kiter..one day kiter jumper k..eratkan persahabatan yang terjalin ini...

[-suziey-] said...

amoih pomot sakan..msti bangga giler pengarah mpt..ekekek;D

syiok gk santai2 kt tasik tu..hehe..dulu2 mase baru kawen rajinla g ngn hubby..skang ni..hmmm maleh la plak..ekee;D

POSH76 said...

kalu nak romen p hotel o balik omahler...tak malu ker...haha...semak pun kdg2 jadi..haha

Pss...ko ni buat aku nak p tepeng jelah...tp teluk intan dgn tepeng jauhkan..hehe

ikiqzana said...

cantik nyer gmbar2 ni.. suker la zana negok..
x pernah pon g taiping...

kakyong said...

kakak alona ni memang sengaja jer memancing kita supaya g tepeng...

sepupu suami dok tepeng.. lupa nama tmn, tp dekat kamunting lah.. pakcu (ayah sepupu) tak silap ketua kg or penghulu.. femes gak dia kat area kamunting tu...

nanti kalo en ayah nak jln2 ke sana, buleh lah contact2 kak alona... ;)