Monday, September 27, 2010

Rehat sejenak..

Citer hari yg sebok di ujung bulan sembilan...(bukan citer rehat sebenarnya...hehe)

Jumaat 24hb
Jumaat aku gi pasar. Dh mula beli brg2 utk masak Sabtu dan Ahad. Kisahkan hantar-amek anak2 sekolah lagi. Mlm dorang gi taekwando pulak. Aku ngan abang gi Econsave. Aku ni ler..tak abes2 nak cari barang, hehe.

Sabtu 25hb
Sabtu pg..aku gi pasar lagi. Ye ler..nak brg fresh..kena laa gi pasar tiap2 hari, hahahaha..
Lepas tu..abg ajak teman gi servis Alza kat Perodua. Mmg dh buat temujanji tp lambat laa jugak sbb yg walk-in pun ramai.
Sementara tunggu..kitorang lintas jalan gi Sinar Kafe..terus makan nasik campur sbb menu pagi dh abes. Ok gak makanan kat situ, servis pun bagus. Selalu dok lalu aje..baru ari tu try gi singgah utk makan.

Perodua Kamunting pulak kebetulan ari tu ada wat jamuan raya utk staff dan keluarga dorang aje. Tak pelawa pun pelanggan2 dorang. Mgkn risau tak cukup ler tu, hehe. Tp masa alza kitoarng dh hampir siap servis..baru staff dorang pelawa pelanggan pun join sekali. Maleh ler pulak..perut pun dh kenyang makan kat Sinar Kafe sebelum tu. Segan pun ada gak, hahahaha.

Selesai pembayaran, kitorang gi Celcom centre utk tukar plan XPAX ke BLUE. Kebetulan ofis dorang pun dh nak tutup dh ari tu..half day, hehe. Lega, masih sempat dan selesai dh ditolak kredit RM50 utk 2thn tempoh sah.

Dah sampai umah....aku sempat buat bihun sup. Alhamdulillah, abes gak ler 1 setengah bungkus bihun paket biasa tu, hehe.
Sempat gak pi beraya beramai2 kat umah maklang. Ada anak kucing comel2....huhu. Aku pun dh booking sekor. Abg ok je..sbb kitorang mmg cari kucing putih pulak. Akiss lg ler...seronok sungguh. Dh berangan2 nak taruk nama apa. Harap2 pjg ler umur anak kucing tu. Tak boleh amek lagi..baru 16 hari..masih menyusu!!!

BLACKOUT!!! sori..takde siaran..hehe..

Ahad 26hb..
Pg tu aku gi kedai Ah Chai semata-mata nak beli laksa 2 bungkus. Balik umah terus je rebus. Nak rendam2 lambat dh, hehe. Rebus sekaligus 2 bungkus dlm periuk besar.

Sambil tu kat tungku dapur yg lain...naik pulak periuk berisi ikan sardin dan ikan kembung kecik tu utk buat kuah laksa.
Sambil2 tunggu tu..potong bawang, cabai dan segalanya yg berkaitan.
Nak buat kuah laksa ni..perkara paling renyah sekali bila sampai part nak perisi ikan rebus tu, aduii..

Akhirnya, siap gak ler laksa aku tu. Pelanggan pertama...akiss. Dia mmg antu laksa. Sampai 5x dia tambah. Pastu Angah. Lepas2 makan..baru angah tolong aku cuci bilik air, hehe. TQ angah!! Tp Akiss tak abes2 lagi makan, huh!!

Lepas kitorang pun dh pekena laksa..aku ngan abg cuci Alza luar dan dalam. Lepas tu baru online bukak fesbuk. Sat aje. Abg layan cd Karate Kids. Aku nak lelap sat. Angah online kat lappy.

Tgh2 mata syok nak lelap..kawan abg dtg sekeluarga. Elok ler jugak. Laksa byk aku buat tu, huhu.
Pastu, kitorang konvoi gi open house Wan Sharun. Ada laksa jugak. Akiss tetap pulunnnn..2x tambah, haha. Aku maleh ler dh nak makan laksa. Dh ler umah pun buat laksa, hahaha.
Kitorang yg lain amek ler ketupat palas berjagung dan berkacang itam tu. Ada gak rendang ayam, bubur kacang ijo...agar2. Dan yg paling menarik perhatian aku dh tentulah nasi impit dan kuah kacang, pergh!!!

Selain dari kitorang..ada ler geng2 moto scramb si Wan ni kat bwh khemah tu skali. Baru balik dari redah kebun kelapa sawit mana ler dorang ni?? huhu.

Balik dari situ..abg hantar aku ngan akiss balik umah.
Abg bawak angah gi outing ngan geng2 dslr utk fotoshoot kat umah misteri belakang hostel sekolah KE menengah tu.
Aku bkn takmo join..tapi byk keje ler. Ngan uniform keje abg dan uniform Akiss tak bergosok lagi. Pinggan dan cawan2 masa kwn abg mai umah td pun tak berbasuh lagi, huhu. Ngan kain baju yg diangkat td tak berlipat dan bersusun lagi..aduii.

Tu ler antara alasan naper citer dan album raya part 2 dan seterusnya ni lambat apdet kat sini lagi. Sekian terima kasih..hehe..

1 comment:

zura@iwan said...

wahhh....seboknya akak ngan xtvt...hehe...