Saturday, July 25, 2015

Citer raya 4, 5, 6, 7, 8

20.07.2015
ISNIN

Tengahari tu...ayah, mama dan adik tiri aku yg sulung tu datang Taiping. Nak gi pesuruhjaya sumpah. Katanya Kulim punya tutup...nak gi SP...tak tau tempat. Kalo kat Taiping...senang...dh tau tempat, hehe. Aku dh masak nasi. Tapi ayah sampai2...terus ajak aku gi pesuruhjaya sumpah kat Mahkamat Majistret tu dulu. Adik tiri aku tu dh dapat polis....inspektor polis.
Balik dari tu...baru kitorang makan nasik.

Petang tu lak...aku masak sup dans sediakan bahan2 utk bihun sup. Ada tetamu nak datang raya. Ye lah...kan kitorang raya kat Bentong dulu. Jadi, takde sape lagi datang raya kat umah aku ni, hehe..
Geng pupu...sembang tak tau laa apa topiknya.
Antara tetamu lain...Razi sekeluarga datang umah pulak..

21.07.2015
SELASA

Angah dah kena balik KL. Tiket dah beli awal. Tak sangka laa pulak kelas Angah hari Rabu tu dibatalkan. Kang tak beli tiket awal kang..........ada lak kelas Rabu. Leceh kan kalo perkara ni tak diberitahu lebih awallll. Jadi, Selasa tu angah kena balik jugak ler. Rabu tu angah leh rehat2 aje kat hostel, hehe.
Kul 11 pagi tu...angah pun naik laa bas sorang diri. Sebelum ni angah pernah jugak naik bas sorang diri tapi dari KL - Taiping. Along hantar sampai Plaza Pudu. Kali ni mmg aku ada risau sket laa...sbb kali pertama Angah ke KL sorang diri utk balik hostel.  
Angah dok belakanggg sekali..
Petang lak...nak kena pi hantar akiss balik asrama. Ada maktab lain yg cuti lagi. Esoknya baru balik hostel. Tapi maktab tempat akiss belajar ni mmg kedekut cuti sket gayanya. Dari akiss form 1 lagi, huhu.

Kat Parit Buntar...singgah KFC bawak akiss makan dulu sebelum masuk asrama. Saja laa bagi anak2 hepi. Anak2 aku ni senang...belanja sorang seketul ayam KFC pun dh seronok dah, :) .
Dorang keluar lambat sket. Aku keluar dulu sebab kete tak boh tiket parking...risau ler kena saman, kan..hihi..
Along yg drive pi - balik. Kembang bermangkuk dh aku ni, kihkih..
Lepas Maghrib...kak Ruby dan Pak Haji Lias datang umah beraya ngan 2 orang anaknya. Nasib ler ada lagi bahan2 utk goreng bihun. Tak seronok kan...orang datang umah kita hidang kuih raya aje, huhu. Umah aku bukan ada kuih raya pun...kerepek2 dan kekacang aje, huhu.

22.07.2015
RABU 

Malam tu kitorang gi berhari raya ke umah pak haji ngan kak ruby pulak. Dah dorang yg soh datang. Ada duyan ngan buah rambutan. Dah pak haji dok simpan...kitorang gi jugak laa malam tu. Sempat pulak kak ruby goreng mee utk kitorang, mm..
Cucu terbaru kak ruby...
Best fren....
Terima kasih kak Ruby...pak haji...

23.07.2015
KHAMIS

Kaki Togey dh nak elok sket dah. Mcm dah pecah dh keluar nanah. Sian tul tengok kaki depan kirinya bengkak sangat. Jalan terhencut-hencut.
Ada laa boh minyak gamat kat area situ. Tak tau laa...kena sengat ke apa..luka takde pun. Bisul kat kaki kot, hehe..

24.07.2015
JUMAAT

Jumaat petang...keluar ngan along. Elok sampai sana...pakcik anas nya pun dh abes keje. Popiah dh abes. Terus ke kedai henpon. Pakcik anas ni pandai nego, hehe.  

Along nak beli henpon baru. Lega laa along bila tokey tu amek jugak hp along yg lama sebagai trade in. Kalo tidak...dia dh tak amek sebab henpon di pasaran dh murah dh. 
Senyum laa budak ni dh dapat hp baru.

Nota ALONA:-
~Seringkas mungkin...

1 comment:

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam sis,
tu diaaaa
haih
kasik lump sum teruih 5 hari ghayer yer he3