Friday, July 24, 2015

Raya ke -3 : Petang & Malam

19.07.2015
AHAD

Petang tu...gi ke Bukit Gantang. Aduhaii...setiap ada trafik light kat jalan utama tu...semuanya jem panjang. Sepatutnya tak sampai setengah jam leh sampai ke Bukit Gantang...jadi sejam lebih, huh!!! Dh janji punya pasal...tetap ler kena teruskan.
Kitorang dihidangkan dgn nasik. Lauk spesel dh tentulah udang galah goreng, hehe.
Makan...jgn tak makan. Alhamdulillah, hati senang perut kenyang...takyah nak masak dh kat umah, kihkih.

Masuk waktu Maghrib...yg lelaki solat berjemaah diimamkan oleh Razi. Kitorang yg pempuan solat sendiri2 kat bilik anak daranya, hehe..

Lepas2 tu sambung lak minum kopi kat bahagian luar, hehe..
Dah alang2 penat meranduk jem nak ke sini, kan...huhu..
Gambar kelabu...kamera hp tak fokus..
Tak lama lepas tu...balik ke Kamunting semula.
Yop ada jemput berbbq kat umah dia. Anak2 dia yg buat.
Terus ke sana...
Layan mercun klcc..
Dari umah yop....kitorang balik umah dulu. Mandi2, Isyak siap2...keluar semula g beraya ke umah Sela pulak, hahaha. Dh kul 10 lebih dah....gi jugak, hahaha..
Boo baca buku...hihi..
Sambil layan Transformers....balik dh tengah2 malam. Tu pun tak tengok sampai abes tu. Isnin abang dh keje dah. Ok jugak laa hari tu. Byk aktiviti kitorang. Dari membasuh pakaian, gi dobi keringkan pakaian, gi kenduri, gi umah mak, gi raya umah Razi, bbq kat umah Yop dan beraya ke umah Sela...hihi..
 

Nota ALONA:-
~Raya jer....

1 comment:

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam sis,
time ghayer ni memang trafik kita tak dapat duga kan3
ramai orang dok berjalan merata tu yang jam semedang kekadang tu haaaa