Tuesday, July 7, 2015

Ke kedai mas..

05.07.2015
AHAD

Memang dh lama sangat....sangat2 lama aku tak masuk ke kedai emas. Kot dulu barang2 akiss pun...mak yg uruskan semua. Bila datang Taiping...atau pun kitorang balik Bentong..ada jer barang utk akiss. Maksudnya...barang2 akiss yg dh tak muat, atau rantai yg dh putus tu...mak gi tukar yg baru lak. Akiss ni jenis ganas jugak ngan barang, huhu..
Sejak beberapa tahun kebelakangan ni mmg aku tak suka pakai barang2 emas. Mcm rimas aje nak berbarang2 sangat ni.. Suka simple2 aje. Tu beli gelang silver tu.
Hari tu aku ajak abang gi kedai mas. Sebabnya beberapa hari sebelum tu..aku tengok beberapa bentuk cincin aku yg lama2 zaman tak kawen sampai laa zaman anak kecik2 lagi. Mmg semua tak leh nak pakai dh. Maklum laa dah gemok kan, huhu. Tinggalkan cincin risik, cincin tunang dan cincin arwah mak. Yg lain tu yg aku gi bawak kedai utk jual. Tapi...tak best lak takde satu pun cincin baru yg aku leh pakai, kan. Aku amek jgk ler sebentuk RM380...cincin belah rotan aje.
Ni jer yg mampu...
Kedai mas ni milik orang kita...orang Kelantan. Ramai orang suka datang sini. Dorang meniaga bagus laa tu, kan..takde tipu2. Skang ni pun...harga mas dh mahal. RM1k lebih pun cuma dapat rantai halusss jer, mm. Mesti ramai kata...rugi tak beli mas banyak2 beberapa tahun dulu, kan... 

Nota ALONA:-
~Nilai yg bernilai...

No comments: