Wednesday, September 16, 2015

Ke Temerloh...

13.09.2015
AHAD

Pagi tu...dh kemas2 umah ayah...kunci elok2...kitorang pun gerak ke Temerloh.
Tujuan tu sudah semesti lah nak lawat baby baruuu.
Mak mentua aku...pertama kali ke umah mak Dayah. Abah dah penah sampai situ dh masa jadi wakil bersidang ketika majlis pertunangan Fadel duluuu.

Dah jengok baby...dalam kul 12 tengahari...kitorang pun gerak laa beransur nak balik ke Taiping. Nak hantar along dan angah balik Gombak terlebih dulu. Tu kena gerak awal. Tambah2 pulak...dah sampai Taiping nanti...kitorang dh diamanahkan ayah utk hantar mama balik Kulim.
Sebelum balik tu....singgah beli patin dan talapia terlebih dulu..
Pastu terus singgah kat gerai makan di Bukit Angin tu. Senang & nak cepat...tak yah masuk dalam bandar Temerloh. Nak makan tngahari ngan ikan patin poyak.
Dah tinggal separuh potong ni..
Muka mama tak nampak...belakang aku, hehe..
Jerebu di KL
Dah hantar along dan angah kat Gombak...kitorang pun terus ikut jalan lama gi daki Genting utk ke Batang Kali dan masuk tol Tanjung Malim utk melalui hiway PLUS.
Kabus + jerebu...
Alhamdulillah...sampai umah mak waktu Maghrib. Hantar mak dulu...kitorang pun balik umah...mandi2 dan solat Maghrib dulu...baru hantar mama balik ke Kulim. Dah hantar...kitorang sampai semula kat umah jam 11 malam. Alhamdulillah....

**Gambar baby ada aku amek...tapi menghormati laa mak ngan ayah baby pun tak publish betul2 lagi gambar baby dorang kat fb, hehe. Aku simpan dulu laa, ye...hehe..

Nota ALONA:-
~Rezeki aku balik Bentong kali ni...hantar ayah utk menunaikan fardhu haji & menerima anak sedara baruuu. Syukur Ya Allah.

No comments: