Tuesday, September 29, 2015

Bakar sate...

25.09.2015
JUMAAT

Malam tu..masuk jer waktu Isyak...terus solat. Nak gi membakar sate kat umah mak. Senang hati kalo dh tunaikan awal, kan..

Sampai2 sana...Anas dh mula mengipas sate. Bagus tul Anas ni. Tangkas wat keje.
Sebenarnya...sate mentah ni mak oder banyak...500 cucuk jugak ler. Campur daging, ayam, kelempong, limpa. Sendiri bakar.
Membakar sate yg betulnya pada hari raya AidilAdha 10 Zulhijjah, Khamis semalam. Utk anak beranak serta tetamu yg berhari raya haji kat umah mak. Tapi abang ni ngada soh mak simpan sket utk kitorang 5 beranak, hehe. Mak simpankan laa 100 cucuk, yihahhhh!!

Jadi, hari Jumaat malam tu...mujur laa Anas ada...dia wat keje mcm dia penah meniaga sate, hahaha. Kitorang pun ada beli jagung mutiara kat Cameron siang tadi sebab mmg plan nak wat jagung bakar ler sekali ngan sate malam ni.
Bersama2 membakar...
Malam tu kenyang amat, weh.
Sate 100 cucuk. Jagung 14 tongkol lagi. Ada jugak nasi impit, pergh!!! kenyang...kenyangg. Alhamdulillah.

Dh abes Super Spontan siaran langsung kt tv tu...baru kitorang balik umah, hehe..
Tima kasih makkkk....

Nota ALONA:-
~Dah plan aktiviti famili lagi selepas ni...wink..wink..

2 comments:

lia ummiirfan said...

Wahh! terbaekkk.. bakar sate sendiri.. :))

jom folo saya

Warga Faizworld said...

salam perkenalan daripada followers #345 :))

Jom FOLO kami