Sunday, January 24, 2016

Ke kenduri anak buah abg Joe..

22.01.2016
JUMAAT

Jumaat tengahari tu...aku gi amek Akiss. Gi sorang aje. Kat umah ada ayah. Along dan angah temankan atuk nya. Aku pun sebelum keluar amek akiss tu...dh siap2 masak dah. Leh laa ayah ngan anak2 nak makan dulu sebelum gi solat Jumaat. 
OTW...kat trafik light, heheh. Lampu baru merah.
Petang tu...mcm biasa main badminton kat depan umah. Jalan depan umah kitorang kan dh berturap tar dah, hihi. Malam tu lepas Maghrib...kitorang ajak ayah gi makan sate kat Lazzad Cafe. Ayah suka makan sate...tu yg kitorang bawak ayah gi situ tu. 
15 daging, 15 ayam, 10 kambing, 2 bijik ketupat....cukup laa. Lagi pun ada yg dh makan nasik sebelum keluar tadi, :)

23.01.2016
SABTU
Pagi tu...awal ayah dh siap dulu, hehe. Lepas ayah dh sarapan pagi...ayah gi umah besannya utk bersembang2 dulu sementara kitorang ni bersiap pulak. Along temankan atuknya gi umah wan dan pah nya.

Kitorang nak gi kenduri menyambut menantu yg dibuat oleh kakak abang Joe kat Bukit Gantang tu. Abang Joe ni...suami kepada sepupu aku. Aku pun dh beberapa kali dah bertandang ke umah mak mentua kak Timah ni. Jadi, mmg dh tau lah umahnya tang mana.

Masa kitorang sampai kat umah kenduri tu...elok pulak rombongan pengantin perempuan pun sampai. Jadi, kak Timah kata....kitorang sekali ngan rombongan pengantin pempuan tu lah. Pengantin pempuan pulak...orang kampung aku, Kg. Lebu...Bentong.
Aku bawak sekali mak mentua dan sorang kak ipo aku & anaknya gi kenduri ni. Dah kak timah pesan camtu...ajak laa famili somi aku skali....
Dah join pengantin diarak...kitorang pun gi laa makan kat meja tetamu biasa aje. Takde laa perasan pulak nak dok sekali ngan meja pengantin tu, kan.....hahahaha. Dah dijemput ni pun....Alhamdulillah. Sillaturrahim, kan. Sebab keluarga abang Joe ni mmg baikkkk sangat.
Kak Timah lak..ke hulu ke hilir sebok melayan tetamu.
Aku dah makan...panggil kak timah amek gambar, hehe..
Bergambar kat sini...sebab sebelum tu kitorang dok tengok pokok2 bunga yg sangat segar bugar merimbun yg dijaga baik oleh tuan umah ni, hehe..
Mak...sonok, hehe..
Bergambar pulak ngan pengantin dan mak pengantin...Kg. Lebu mariii ;)
Dah salam2 ayah...kitorang pun terus ke Taman Herba. Ayah balik Bentong sekali ngan anak buahnya.
Kat Taman Herba....beli lagi madu minda, madu resdung, teh belalai gajah. Mak ngan kak idah pun membeli jugak.
Ni dah kat nurseri pokok seberang jalan ngan kedai herba..
Kali ni...gi kedai herba...pengantin yg jadi pelanggan kitorang bulan lepas ada laa kat situ tapi dia leh tak kenal aku. Aku sendiri yg kenalkan diri, huhu. Ikutkan nak buat diam jugak...tapi kang dia nampak abang...mmg dia akan ingat punya lah. Nanti kata aku ni sombong pulak, hahahaha.
Sebenarnya, rupa aku ni mmg leh berubah2 mcm sesumpah, kihkih. Walaupun masih dalam airmuka yg sama tapi rupa tu leh buat orang konpius. Tengok gambar dalam entry ni saja, udah laa. Mmg lain2...Ramai yg dh kata mcm tu, kihkih.....


Nota ALONA:-
~Kalo kita kata diri kita sudah menjadi BAIK....cermin diri semula...BAIK yang mcm manakah kita ni?

1 comment:

Siti Fatimah said...

lama tak keep in touch ngan akak.