Tuesday, January 5, 2016

Ke Taman Herba kita...

03.12.2016
AHAD

Petang tu...kul 2 lebih kurang...kitorang dua kereta gi Bukit Gantang. Gi Taman Herba. Saja laa abang pada asalnya nak bawak mak gi tengok pokok2 herba. Tapi yang lain pun join jugak. Meriah laa, :) ...

Sampai sana...gi tengok2 pokok...try minuman herba percuma yg disediakan.
Pastu, gi kedai jual herba2 yg dh dikeringkan dan dijadikan produk utk pasaran.
Kak nor sebok nulih kat guestbook...
Antara produk yg dijual kat situ..
Aku pun amek jugak beberapa produk tu. Daun stevia yg dh dikeringkan, teh daun belalai gajah, madu resdung dan madu minda. Aku pilih....abang yg bayarkan. Timakasih, yang mucuk2, hihi.. 
Mak, kak nor, yui dan pak cop jugak ada beli..
Hepi budak2 ni..
Bergambar kat luar kedai menghadap jalan..
Bergambar berlatar belakangkan kedai pulak...Ethno Resources
Pastu, melintas jalan...gi nurseri pokok lak. Tengok2 anak pokok...
Ada yg mak berkenan...mak beli, :)
Area nurseri pokok..
Pastu, gi minum2 kat kedai makan sebelahnya. Nurseri dan kedai makan ni....sama tokey ngan kedai herba tu jugak.
Tapi bukan oder minum jer...oder makan sekali, hehe..
Gerainya...
Akiss ngan angah tengah syok makan laksa..
Semua makanan yg kitorang makan petang tu...sedap. Termasuk lah burgernya walaupun sempoi tapi sedap..

OTW nak balik tu...singgah jap kat taman Spritzer Ecopark ni. Saja lah...bawak mak jenjalan, bergambar2 guna kamera hp jer, heheh. Masuk sini free. Depan aje ngan kilang Spritzer tu.
Bergambar kat love....
Tak abes2...
Bergambar kat area cactus rock...
Bergambar lagi sebelum balik...
Itu jer laa aktiviti kitorang petang tu, hehe.
Akiss hari tu tak balik asrama lagi. Batch dia balik esok hari Isnin 04.01.2016. Batch lain dh kena balik dh sebelum kul 6 petang hari ni..


Daun stevia yg dikeringkan. Mmg sgt sesuai utk menggantikan gula bila buah teh O atau pun teh2 herba yg lain.
Mende ni laa yg kitorang beli kat kedai herba tu... Teh Daun Belalai Gajah & Madu Resdung. Madu minda...akiss dh bawak ke asrama.
  
Nota ALONA:-
~Doakan semoga manusia zaman ini juga mendatang agar jangan semakin hilang akal kewarasannya.

1 comment:

Othman Zan said...

Assalam. Daun belalai gajah dan stevia tu sangat bagus. Elok tanam.