Thursday, May 20, 2010

Cerita laa, Labuuuuu!!

Hmm..tatkala blogger lain rancak menyimpan entry demi entry kat blog masing2...aku pulak makin lama makin slow.
Bkn takde luahan yg nak dimasukkan..
Tp tu laa...luahan tu mencurah2 keluarnya cuma ketika aku sedang melakukan keje2 umah je. Sambil wat keje...otak tu ligat aje memikirkan mcm2 perkara. Sgt berkobar2 masa tu. Byk idea dtg menyerang..
Tp bila aku dok ngadap aje desktop ke laptop ke..abes ke mana semuanya melayang.

Bkn juga takde foto yg aku nak simpan kat sini..
Tp masih lagi tersimpan dlm kamera..
Malasnya ntah kenapa..
Padahal...duluuu....sini ler tempat aku mencurahkan segala luahan rasa.

Cuma aku rasa ralat gak ler pasal tak dpt nak join pot luck yg dianjurkan oleh EL pd Sabtu petang 22hb ni. Mmg tak boleh nak pegi walaupun tinginnnn sgt nak join sekali. Mintak maaf byk2 ye EL dan kawan2 yg lain....
Sebenarnya...Sabtu malam Ahad tu abg ngan team SCADA kena keje. Abg dh kena standby kat ofis dari jam 9mlm sampai 3 pg. Sebab ada kontraktor nak pasang flow meter. Perjumpaan pot luck sebelum tu lak dirancang kul 5.00 petang. Kalo aku gi...mesti kena rush punya. Takkan nak gi jap aje, kan..rugi ler. Dh jumpa mesti sembang mcm2, bergambar-gambaran..hoho

Hmm...sebab bajet pun ya juga. Pasalnya..bajet pun dh lari jaoh sgt dh bulan ni. Byk pulak agenda tak dirancang terjadi.
Pastu, ujung bulan ni abg dh plan nk gi tengok pertunjukan belon panas kat Aloq Staq. InsyaAllah.
Abg kata mesti pi sbb bkn senang nak dpt peluang mcm ni..hmm..betul ler jugak tu. Sbb mende2 cenggini selalunya org KL aje ler yg berpeluang, kan??

Ntah ler...aku ni byk sgt lepaskan peluang utk bertemu ngan kawan2. Terpaksa ler. Bukan acara pot luck ngan blogger UTARA ni aje.
Tp ngan Persatuan Alumni SMVTAA, Bentong yg bakal anjurkan Karnival Alumni pd 26 &27 Jun ni pun aku tak dpt gak join. Sebab?? sebab cuti sekolah bulan nam ni..aku balik Bentong gak. Nak jumpa adik aku yg balik cuti tu..hmm..
Dlm tempoh 2 minggu...brp kali aku nak balik Bentong? Setiap kali nak balik..mesti guna duit, kan?? Bkn dekat jugak Taiping - Bentong ni.

Betul ler...duit skang adalah raja kehidupan. Mmg ler bkn selalu aku terpaksa buat perkara balik tiap2 minggu ke Bentong tu...tapi aku kena paham ler situasi kewangan sendiri. Tambah pulak..20hb Jun tu kitorang nak kena hantar Along balik hostel dia balik. Semuanya memerlukan perbelanjaan. Tangki keta bkn leh taruk air sungai je. Mesti kena taruk petrol.
Along balik hostel nanti bkn sekadar bg duit caruman dan dobi aje....duit poket, duit kad fon mesti laa nk kena huloq2 kat along jugak, hmm..
Abes, dah mcm tu pun..seminggu lepas tu aku nak balik Bentong pulak lagi?? uii..
Ntah ler..tgk ler rezeki camne. Kot2 ada rezeki terpijak lak. Mana ler tau, kan? Moga dimakbulkan. Amin..


(Mak aku ada kol td...mintak no. i/c abg.
No i/c aku...mak dh hafal sgt dh pun, hehe. Hmm..kalo ada rezeki, ada ler walaupun prosesnya mgkn makan tahun..aku no hal. Kena balik interview pun aku tak kisah.) Ni kisah apa pulak ni?? adeii..campur aduk ler, hang ni ALoNa..

Align CenterNi award ucapan sempena Hari Ibu yg telah disambut beberapa minggu lepas. Dari Suhana. Terima kasih byk2. Mintak maaf ler sebab lambat simpan sini..pasal dh tak ingat simpan tang folder mana, hehe.

Pastu...citer pulak pasal pakai tudung bersanggul tinggi yg jadi trend tu. Ntah ler..aku tak ikut sgt fesen2 tudung ni. Aku guna tudung bawal tu aje ler.
Sedang heboh ler pulak pasal tudung bersanggol tinggi ni ada hadis2 yg telah diriwayatkan. Ntah ler. Sebelum kuar isu ni..aku pun tak tau rupa2nya tudung bersanggul tinggi tu dh jadi trend terkini utk wanita bertudung kat Malaysia ni, huh!! teruknya ler aku ni, kan??

Apa yg pasti..fesen tu semuanya kita tiru dari fesen pemakaian dari negara luar. Sbb aku penah ler tengok pelancong Arab pakai furdah tp bersanggol tinggi. Kiranya tiru dari Syria dan negara2 kesatuan Arab ler tu.
Fesen tudung ada awning tu pulak...tiru dari Indon.
Tp...adakah pengikut fesen tudung bersanggol tinggi ni mmg sanggol tu rambut ORI pemakai yg panjang mengurai..ataupun sekadar guna rambut pelesu aje?? hmm..


psst; ada ke org seronok tgk org sedang menanggung masalah?? erm...mcm pelik ler tp tu la ye..manusia ni mcm2 ragam. Rambut pun skang dh tak sama itam dh. Byk yg suka kaler2, kan..hoho..

2 comments:

wantie said...

banyak betul agenda akak. ha.. nak mai aloq staq noh. mai mai

Anonymous said...

kak, lepas isu sanggul tinggi2 tu saya dah tak buat dah..takutttt

tp kak, rambut saya sanggul ori tauuuu..

bukan pelesu..

selamat berujung mggu kakak!