Friday, February 11, 2011

Utk kesihatan..

Gula Ekstrak Buah
Gula dari ekstrak buah ni mak mentua aku yg perkenalkan. Produk Zhulian.
Katanya...org yg ada penyakit kencing manis..boleh guna gula ni. Walaupun maniss....tp ia tak mcm gula dari tebu.
Satu kotak ni ada 100 peket...Setiap paket fungsi utamanya adalah utk menggantikan gula pasir dari tebu tu ler, ngeh2.
Gula ni jgk..kalo perut kita rasa sebu, cirit birit lepas makan kenduri ke..apa..leh taruk sepeket gula ni dlm air suam, kacau dan minum. InsyaAllah..dgn izin Allah..perut leh stabil. Fungsinya lebih kurang ENO ataupun pil chi kit teck aun.


CELLFOOD
Ni pulak produk yg telah diperkenalkan oleh ayah. Satu botol kecik ni aje pun dh RM229.
5-8 titik utk satu mug air...tp disebabkan mende ni mahaii, hehe..aku taruk 5 titik tu dlm 1.5l air, hehe. Boleh laa tu, kan..
Leh jugak dititik di mata seperti eye-mo tp kena beli bekas mcm eye-mo tu ler. Mende tu turut dijual kat stokis dorang ni. Tp...titisan cellfood ni mesti kena campur ngan air...sbb titisannya pekat.
Ia jgk boleh dibuat spray pd muka..utk bg wajah tu segar laa. Ni pun kena campur ngan air.

Kalo sakit gigi tiba2 waktu malam...spray je tang gigi yg sakit tu bersama bismillah berserta doa. InsyaAllah..leh kurang dan beransur2 hilang sakitnya dlm tak brp lama. Mak aku penah alami keadaan ni.

Cellfood Ingredients:
Pure Water 69.0%
Trace Element 18.9%
Trace Enzymes 6.3%
Rice Vinegar 5.8%
CELLFOOD is a proprietary formulation of colloidal mineral concentrate extracted from sea water, plant source of enzymes blended with Dr. Everette Storey's water splitting techonology.

CELLFOOD adalah suatu minuman kesihatan yg terulung di dunia yg dihasilkan oleh Everett Storey, seorang yg disifatkan genius oleh Albert Einstein kerana kebolehannya menggunakan Deuterium utk memisahkan molekul air H2O kpd atom oksigen bercas negatif O- atau nascent oxygen dan atom hidrogen bercas positif H+ atau nascent hydrogen.
Di dalam badan, atom oksigen bercas negatif O+ yg terhasil daripada metabolisme utk membentukkan molekul oksigen O- + O+ = O2 yg sangat diperlukan oleh sel-sel badan bg menghasilkan tenaga.
Tenaga yg mencukupi diperlukan utk menggerakkan segala transaksi dlm proses metabolisme yg menentukan kesempurnaan pengembangan pertumbuhan dan funsi badan.
Ahli2 sains bersependapat bahawa kekurangan tenaga adalah punca asas kepada kewujudan penyakit dan jangkitan.

Kandungan:-17 jenis asid amino dan 34 jenis enzim dari sumber tumbuhan, 78 jenis zat galian dan elektrooit diekstrak drp air laut dan fosil tumbuhan.

Fungsi2 Cellfood:-
1. Menghapuskan radikal bebas termasuk yg dihasilkan oleh radiasi.
2. Meningkatkan bekalan oksigen.
3. Mengimbangi pH badan.
4. Detoksifikasi dan mendorong metabolisme.
5. Memperkuatkan sel-sel badan.
6. Meningkatkan sistem imun.
7. Penyerapan nutrien sehingga 95% dan penghantaran nutrien kpd sel2 dlm 3 minit.
8. Menyempurnakan fungsi saraf.
9. Menceriakan kulit, mempercepatkan penyembuhan luka dan mengelakkan kerosakan gigi.
10. Memperbaiki dan mengaktifkan sel.
11. Rawatan air..leh taruk dlm air minuman harian kita.
12. Baik utk tumbuhan dan haiwan peliharaan. utk jaga kesihatan dan bulu kucing, ngee..

Cara Pengambilan;
(tp aku titis sket2 je..nak jimattt..huhu)
1. Goncangkan dahulu sebelum guna.
2. Mulakan dgn 8 titis Cellfood ke dlm segelas air mineral ataupun jus segar dan kemudiannya dikacau dan dihirup dgn perlahan.
3. Tambahkan titisan mengikut keperluan.

Penyimpanan; Simpan pd suhu bilik, jauhkan drp cahaya matahari, peralatan elektrik dan telefon bimbit.

AMARAN; Cellfood berkepekatan tinggi, jauhkannya drp kanak2 dan drp terkena pd mata.
Utk pengguna yg mengalami masalah mata, cairkan sebelum digunakan
(mcm yg aku buat tu ler..titis 3 dan campur ngan air dlm bekas mcm eye-mo tu). Bg wanita yg mengandung dan menyusu, begitu jg dgn pesakit...dptkan nasihat drp pengamal kesihatan sblm mengambilnya.

Peringatan;
Produk ini tidak dimaksudkan utk tujuan rawatan, pencegahan ataupun pemulihan sebarang penyakit. Cellfood berperanan mengembalikan persekitaran yg sesuai utk kesempurnaan sel2 badan berfungsi.
(Tp ada jgk terbukti ia mampu merawat bg penyakit2 kecil, InsyaAllah)


Cooking spray
Ni kadang2 je guna..hehe. Abg ler yg selalu guna pun, ngee..
Aku tak brp reti nak guna..psl nya..bila aku spray kat kuali tu..mcm tgh guna spray nyamuk atau spray pewangi umah tu, kahhh..

Lagi satu makanan kesihatan ni..org Kelate yg bagi..huhu..
BUDU..boleh gitu?? kahh..
Tp label budu ni dh jadi komersil sket ler..dorang dh tukar jd pati ikan bilis.
Org Kelate yg bg budu ni kat aku kata....ia turut boleh dijadikan perencah sayur, perencah bihun goreng, nasik goreng dan lain2 laa ikut kreativiti, ngee..

6 comments:

[-suziey-] said...

bertambah sihat la akk sekelurga nnti..hiks..

ieda said...

gud info kak .. dulu kawan saya ada beli nie .. :) saya tahu info punn dari kawan saya tuu :))

Gieyana said...

gd infor nie..tp malas sket bab2 supplement nie..

tp product yg first tue leh gak rekomen utk ayah nnt..:)

ibu_umairah said...

ini bole buat contoh keluarga yg penting kesihatan....::))
cayala kak......ade dengar juga zhulian punya bagus

POSH76 said...

bagus produk ni....suka gak budu tu

wantie said...

MIL sekarang memang dok makan gula zhulian tu. maklumlah kan dah kena kencing manis.