Wednesday, April 15, 2015

Dah ada nama perniagaan...

14.04.2015
SELASA

Alhamdulillah...bisnes kecil-kecilan kitorang dh didaftarkan.
Kitorang tak letak nama inaldafoto sebab tak mau khususkan dalam fotografi semata-mata. Jadi kena laa letak nama yg lebih luas maknanya dalam perniagaan ni.. InsyaAllah...akan masukkan lagi pelbagai jenis jualan dalam perniagaan ni selain maklumat yg kitorang dh isikan dalam borang sebelum ni..
Nama perniagaan kami yg telah didaftarkan..
Kitorang tak letak nama sendiri...jadi bayarannya mahal sket ler. RM70.60 termasuk proses pendaftaran RM10 serta gst RM0.60.
Mmg dh lama pilih nama ni....pastu bila 'search' kat dlm website SSM...nama ni masih tak digunakan lagi. Maka kitorang letak nama ni yg pertama selain dari 3 buah nama yg perlu diisi sekiranya nama pertama tidak diterima oleh SSM. Alhamdulillah, masa gi kaunter SSM seminggu selepas tu utk amek sijil....Fulus Zaman Enterprise ini diterima pakai. Semoga ada aura positif dari nama ini, InsyaAllah.

Mmg aku ngan abang skang ni...citer pasal nak bisnes aje. Bila tengok rumah kedai baru siap kat depan SMK Kamunting tu....mcm ternampak2 aje kedai kitorang pun ada kat situ, hahahahahaha. Berangan mmg SEDAP, senyum...senyum. Semoga dimurahkan rezeki...leh laa tercapai impian. Amin..

Nota ALONA:-
~Berniaga mmg seronok....tapi kena kuatkan semangat utk hadapi persaingan serta cabaran dan karenah pelanggan.

3 comments:

Nad MamaZN said...

alhamdulillah..
moga dipermudahkan urusan akak sekeluarga..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

alhamdulillah & tahniah...
akak ni entah bila nak daftar... asyik tertunda2 aje..

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam sis alona,
Alhamdulillah
tahniah naaa
semoga maju jaya hokeyh :)