Friday, April 10, 2015

Mendaftar..

07.04.2015
SELASA

Hari tu aku gi Taiping ngan motor along.
Mula2 gi kedai kak ton dulu kat kaki Bukit Larut tu.
Abang ajak sarapan pagi. Tapi abang dh selesai dh. Aku jer baru sampai. Abang hari tu keje kat area sana dulu.
Aku oder...mee udang galah..RM4 jer sepinggan ni. Ada 2 ekor udang galah.
Dari situ...kitorang terus ngan 2 bijik motor gi dewan MPT.
Nak daftar perniagaan. Baru nak daftar, hehe. Owh, baru ada keyakinan nak berniaga...

Orang punya laa ramaiiii. Tak sangka ye...ramai yg berniaga. Yg dh lama nak daftar...dorang datang perbaharui, ada yg dh tamat tempoh...kena laa denda. Ada yg datang nak tutup perniagaan. Mcm aku...baru nak daftar, kihkih..
Menulis isi borang ni mcm nak jawab kertas subjektif peperiksaan, mm...
Giliran aku tu...bertanya itu ini yg tak paham..
SSM akan bukak kaunter gini kat dewan MPT setiap hari Selasa dari kul 9 pagi sampai 2.30 petang hari bekerja. Kalo cuti umum...dorang pun cuti ler, ye...
Keputusan nama yg mana diambil utk daftar perniagaan kitorang akan diketahui minggu depannya. Sebab kat sini dorang cuma kaunter aje. Pejabatnya kat Ipoh nun.

Angah kat umah...
Angah puasa hari tu. Bayar nazar sebab result SPM ritu. Alhamdulillah...dalam minggu tu (Khamis)...angah abes melunaskan nazarnya. Sama abes ngn aku qada puasa Ramadhan tahun lepas.

Nota ALONA:-
~Alhamdulillah...

No comments: