Wednesday, April 29, 2015

String trimmer...

Beli mende ni hari Ahad ritu...26.04.2015.
Tapi Isnin & Selasa semalam tak dapat nak mesin rumput sebab petang2 mmg ujan aje kat Taiping ni.
Pagi lak sebok ngan keje lain dulu. Tambah2 pulak 2-2 hari tu aku kena keluar 2-3x sehari nak selesaikan urusan.

Ikutkan aku...mmg dh lama tingin nak beli mende ni. Konon2 senang ler aku sendiri pun leh guna utk mesin rumput tepi umah ni, kan..hihi.
Skang dh kena beli laa...rumput kat tepi ni cepat tul naiknya. Kalau tak dimesin...jadi tempat sarang nyamuk aje.

Petang tadi...pertama kali ler guna.
Bagus jgk mende ni...tak membahayakan bila menggunakannya.
Akiss pun leh buat, hehe..
Abang yg merasmikan...
Tepi umah ni walaupun sekangkang kera aje...tapi tak terjaga sangat dh, mm. Pokok daun kari tu...bukan main galak lagi tumbuh anaknya. Merata2.. Pokok ulan pulak lagi laa...bukan main bermaharajalela lagi merayap kat pokok limau purut, pokok daun kari..pokok bunga raya, huh!!! Situ ler antara jadi tempat sarang nyamuk tu. Semua tu kena buang walaupun anak2 pokok daun kari tu. Biar yg induk jer tinggal.
Ni laa peralatan terbaru yg kitorang beli utk keperluan rumah..
String trimmer...jenama Black & Decker. Kitorang amek yg 300w punya. Yg ni wayarnya pun panjang. Tak risau sangat nak gi sambung mana2 plug.

Nota ALONA:-
~Bila perlu...beli laa, ;)

1 comment:

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam sis alona,
umah weols dedolu pun tanah sekangkang kera
tapi dah soper hutan simpan jugaks
sekarang ni rumah ateh langit
senang he3
dasar pemalaih he3
p/s : akak, dah kenapa dua komen ateh tu panjang bebenor :P