Monday, December 28, 2015

Ke Cameron lagi (4)..

24.12.2015
KHAMIS

Hari ke-3...
Pagi tu...rebus jagung. Fadel goreng kentang, perabes stok bahan yg ada...masak nasik sempoi2 aje lauknya. Termasuk sardin tin....hahahaha.
Sebabnya...nak kemas barang2 nak bawak balik lagi, kan. Nak kemas sinki dan dapurnya lagi. Jadi, tak yah laa masak lauknya beriya2 sangat. Asal kenyang, sudah...ngeh2.

Pagi tu jugak dh mintak tolong along turun gi buangkan dua plastik besar beg sampah. Jangan lah nampak teruk sangat kita ni sebagai penyewa, ye. Buruk rekod kita. Nanti nak check out...cuma turun bawak barang2 utk dibawa balik aje.
Kul doblas jugak ler kitorang check out. Aku hangkut 3 beg turun ke bawah. Malas nak naik lagi. Yg lain2 tu...yg lain2 ler bawak. Jenoh jugak lengan aku...lengoh!!!

Naik2 bukit utk keluar ke jalan besar....tu dia..jalan jem menghala ke Brinchang. Kitorang lak nak menghala ke Tanah Rata tapi nak gi makan eskrem dulu kat Kg. Taman Sedia. Situ pun jalan jem sket...tak pasai2 jem, huhu.
Makan eskrem...al-mashoor. Beli acar stoberi yg dipesan oleh mak. Mak kata sedap yg mak beli ari tu. Dh abes mak meratah...
Deia..
Masa kat al-mashoor...tengok gps...line merah weh....dari depan padang golf ke kea farm. Adoiii. Tak suka tul nak menghadapinya. Dah laa nak kena singgah ni...ada kiriman lagi yg nak dibeli.
Jadi, kitorang amek keputusan utk turun ikut Tapah jugak kali ni.

Jadi, singgah laa kat area Ringlet tu utk beli barang2 kiriman tu.
Dah beli2 barang...salam2an laa ngan ayah, fadel dan dayah. Kitorang berpisah kat situ hari tu. Dorang nak menghala ke Bentong ikut Sg. Koyan. Kitorang menghala ke utara tapi ikut Tapah.
The Abdul Jalil's..
Kat Lata Iskandar...kitorang singgah pulak.
Jauh tul nak parking kereta. Aku ngan abang aje keluar. Gi beli barang kiriman. Ikutkan nak beli kat gerai orang Asli di tepi jalan menurun ke Simpang Pulai tu. Tapi dh tak ikut situ...beli lah kat sini.
Berlatarbelakangkan lata iskandar...yg sentiasa ramai orang mandi, mmmm..
Dari Tapah tu...kitorang tak masuk hiway pun. Terus jer ikut jalan lama, hehe.
Mmg best ikut jalan persekutuan biasa ni...

Sampai Ipoh...singgah kat cafe KTM lagi. Bukan nak hantar along dan angah naik ETS pun. Saja aje nak gi minum2 kat sini.
Minum dan makan2.
Sampai umah lambat jugak lah...sebab tak ikut hiway. Dari Ipoh...kitorang ikut Sg Siput sampai ke Taiping. Kat umah...semua lah sebok urus macam2. Ada yg tolong mesinkan baju2 kotor yg digunakan kat Cameron. Tolong buat sampai menyidai. Tolong urus kucing, najis2 yg dh terkumpul tu....packing2 pakaian lagi. Err....packing pakaian lagi???


Nota ALONA:-
~Alhamdulillah...terima kasih, Fadel. Semoga dimurahkan rezeki, Amin.

1 comment:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Bila balik bercuti ..
Nak menguruskan baju kotor tu yg tak menahan..
Dah basuh.. nak sidai pulak.. pastu nak melipat pulak..
Seronok berjalan dah lupa pulak kan :0