Sunday, March 8, 2009

Gempak Desa Astro Tmn Tasik Tpg

07.03.2009-SABTU
Pagi ni abang ot lagi. Aku kena g gak jogging ngan anak2 short-cut pondok 2 di Bukit Larut seperti biasa..sebab, minggu lepas dah laa tak g. Kalo minggu ni pun tak g..nampaknya mungkin minggu lagi satu baru g naik balik. Manataknya, minggu dpn..mula cuti sekolah, kitorang nak balik Bentong laa pulak..kan. Bila beberapa minggu berturut-turut tak g jogging ni..alamatnya, masa nk naik balik tu..aduhaiiii, malasnya.

Sedapnya mamam nasik lemak...

Along dah basuh tangan..

OTW nk ke Bukit Larut, aku singgah beli nasik lemak untuk anak2 ni. Plannya..turun dari jogging, budak2 ni leh sarapan nasik lemak tu kt tepi sungai di kaki bukit. Aku yg meneman ni..leh laa tenang mendengar deruan air sungai mengalir di batuan.
Kali ni aku naik short-cut tak terasa tekanannya mungkin disebabkan aku telan lipo-6 kot, hehe.Masa nk turun ikut jalan jip..atas sket kt 'selekoh maklong'..ternampak laa 3 orang anak dara ngan t-shirt itam ikut badan laa..dua berseluar trek pjg sedang memegang yang sorang lagi berseluar steng mcm nak pitam. Bila aku sampai dkt2 diorang..baru aku nampak rupa2nya yg mcm nak pitam tu si Farawahida, penyanyi hitam manis yg berasal dr Taiping tu, hehe. Hmm..tak fit jugaklah artis ni ye, jogging ikut jalan jip pun nak pitam, hehe. Tapi sekurang-kurangnya dia teringat juga nak jogging kat Bukit Larut, hehe..Aku sempat laa senyum kat Farawahida. Dia pulak tak sombong..senyum laa kat aku balik..hehe. Wajahnya mmg manis tanpa secalit mekap pun..mmm, manis. Tak lama tu ada sebuah jip dtg dari bawah berenti kat situ..rupa2nya mak Farawahida yg ada dlm jip Bukit Larut tu pasal nak bawak anak dia turun ke bawah balik. Risau laa tu..anak nak pitam..nak turun berjalan ke bawah agaknya dah rasa tak larat betul dah agaknya. Ternyata laa mmg jip tu dtg sekadar nak amek Farawahida dan kawan2nya turun ke kaki bukit semula..
Masa dah sampai kat parking keta..seperti yg dirancang, budak2 mamam nasik lemak bungkus kt sungai kaki bukit tu. Sambil2 tu aku leh rendam kaki kat dlm air sungai yg cetek dan sejukkkkkk sangat tu. Dah lama tak mandi sungai!!
Pas dah selesai..kitorang g kedai sewa cd kt Jln Tupai. Nak pulangkan cd One Piece dan sewa pulak cd episod2 seterusnya, hehe.
Dah dpt..kitorang ikut lagi plan iaitu nak ke lake. Dah parking..kitorang g ke Gempak Desa Astro. Orang mmg tak berapa ramai sebab ramai yg keje, ada yg tak tau. Diorang tak buat promosi besar-besaran pun. Sekadar memasang banner kat area taman tasik aje. Aku dpt tau ni pun masa nak hantar along ke sekolah Jumaat ari tu. Lalu kat Dewan MPT Kamunting..kat situ ada tersesat satu banner mengenai Gempak Desa Astro tu, hehe. Tu yg leh nak gi tu, wakaka.


Time kitorang smpai tu..sukaneka kanak2 dah abes. Katanya ada Nadia AF Redah jerr..masa tu. Kanak2 pun masing2 dpt byk hadiah sebab balik2 diorang gak masuk mcm2 acara tu.Aku sempat laa beli selai t-shirt Gempak Desa RM15. Kipas dpt free. Amek laa brp banyak pun. Tapi kitorng amek sorang satu aje, nak kipas, kan panas tu, hehe.Budak kaunter soh aku masuk pertandingan karaoke. Free aje. Cd bwk sendiri dari umah. Uish! takmo laa, dah lama sangat aku tak masuk pertandingan ni..gugup! Nyanyi kat umah orang kawen pun..kat umah sedara-mara leh laa.

Tak lama lepas tu ada ustaz Akhill Hayy datang pulak. Dia wat ceramah maulidur Rasul. Hmm..time2 dia datang tu..ada laa sekor beruk tu pun sebok ngacau orang. Tapi Alhamdulillah laa..dlm setengah jam lepas tu..pekerja MPT datang tangkap beruk tu dan lepaskan kat tempat lain. Dah abes sessi bersama Akhill Hayy..kitorang pun balik. Aku ingat nak soh dia nyanyi sket lagu masa dia jd vokalis D'Riyadh dulu tapi rasa mcm aku ni ter'over laa pulak, ek! hehe..
Tgk jam dah lebih jam 1 ptg..Aku dah rasa tak sempat nak masak ni. Apalagi, pi Restoran Masa Katering..bungkus nsik. Abang pun dh bg duit pg tadi untuk makan kat Masa, hehe. Anak2 pilih lauk msing2, aku pilihkan untuk abang dan bungkus balitong lemak RM5. Aku punya nasik? Takde..aku tak makan nasik! Elok sampai kat SMK Kamunting..abg dah kol kata dah sampai umah. Aku kata aku pun OTW nak sampai umah dah, hehe. Sedang elok aje.

Beruk ni pun berminat nak dgr ceramah Maulidur Rasul..



Menyampaikan hadiah untuk peraduan mewarna kanak2. Anak2 aku tak sempat join pasal g jogging dulu tadi, hehe..

Kat umah..time semua tgh makan..aku pun baru nak mula kemas umah sebab pg tadi terus keluar aje. Tak sempat nak sapu, nak basuh baju pg..(aku basuh baju 2x sehari. Malam basuh untuk pakaian siang. Pagi basuh untuk pakaian malam..) Maklumlah..mesin basuh lama ni..muatan 2.5kg aje. Tak mcm skang ni..berbelas2 kg pun dah ada. Nak beli baru..kena tunggu laa yg ni rosak betul2 dulu. Kalo tak..takde tempat nak taruk. Nak buang terus yg lama...sayang pasal leh guna lagi. Baik guna sampai kiokkk betul dulu..hehe.

Menyelit aje aku ni..hehe
Petang tu..semua dah mandi terus keluar lagi gi lake garden, hehe. Ada acara bertemu artis Astro. Walaupun pg td diorang dah bagitau antaranya siapa (yelah..yg dtg tu artis Astro tak berapa glamer sgt laa pun) tapi aku nak pi gak sebab aku tau orang tak ramai sangat..senang. Walaupun kitorang dah ketinggalan ketapi..tapi ok laa gak tu. Sampai time diorang tengah sesi bergambar. Sempat la menyelit nak bergambar ngan Nadia redah jerr..(dia mmg sporting..best), ngan Hazama, Nora, Edlin, Zainal Alam Kadir..(pun sama, sporting aje). Yang si pengacara Farish tu cepat aje nak masuk khemah tertutup diorang..hampeh!. Yg si Idayu lak sama aje laa. Last sekali..aku panggil Anu (no entry! mune nale anji arre, hehe) ajak bergambar. Yelah, sejak pg tadi diorang sebok aje ke hulur ke hilir jadi pengacara. Anu pun panggil PokCu dia sekali. Diorang ni pun..baguih, sporting aje. Ramah mesra lagi. Takde laa mcm segelintir tu..keluar aje dari rancangan realiti..dah rasa popular satu macam padahal tak pun..hehe..



Malam..kat Lake ada konsert Gempak Desa Astro tapi maleh laa nak p redah jerr. Letih pun ye..kat luar ujan pun ye. Jadi aku melayan Tirai AF, abg ngan anak2 melayan One Piece episod seterusnya dari cd yg disewa pagi tadi, hehe.
Ni aku guna pc dalam bilik along ngan angah. PC abang..ada problem lak. Abang kata kena p PC Depot laa bila2 ni, hehe.

No comments: