Monday, March 22, 2010

Tg. Piandang

Ni suasana di sekitar Parit Tok Ngah di Tanjong Piandang.
14hb Mac ari tu...hehe..

Masa ni sawah padi botak ler..
Ada yg baru ditanam, ada gak petak yg baru dimasukkan air.
Bkn kat sini aje mcm ni. Semalam aku gi kat Sg. Petani, Kuala Muda, Merbok..mcm ni gak ler suasananya.
Takde ler menghijau ngan pokok2 padi.

Sebenarnya masa ni kitorang menghadiri sebuah majlis kenduri kawen. Tgk ler..jalan mmg sempit. Motor2 dh tersusun kat sini..maknanya kereta mmg tak leh masuk dh ler. Kena parking kat simpang jalan...pastu menapak masuk ke dlm, hehe..

Gambar ni pulak adalah antara hasil terawal gadjet terbaru kitorang iaitu D90..hehe. Baru je memilikinya 3 minggu yg lalu, ngee..

Dah ada D90 ni rasa lagi bertambah seronok adegan menembak ni.
Tu baru D90...kalo D3's tu ntah macam mana ler pulak ye?? Hmm....

8 comments:

Rinna said...

Fullamak..cantiknyaa gambar.. :)

el said...

kalo ada D3 harus koma akk nti..kahhhh pic last tu mmg maveles

Alimaz-Kembara Terasing said...

cantik......leh buat wall paper...

POSH76 said...

tak leh nak kata apa gambo sgt ler cantik...mcm pernah dgr ler tempat ni hehe

mamawana said...

Salam Cintamanisz ku..... ececeh...

D90...fuiyoooo. Idaman anakandaku utk memilikinyer. Kalu mama ada rezeki mamapun nak kebas satu D90.

Gambar tu perggghhh....cantik betul2 hao liao...nasib tak histeria
hik hik hik...

Abang ipar mama kampung kat situ Parit Tok Ngah. Mama pernah gi sana 3-4 kali. Memang cantik menarik de bom kampung tu.

Jln masuk sempit. parking kat simpang tepi surau ke semejik ada kat situ kan.

Wah...nanti mama pi cari gambar2 yg pernah kami snap kat Parit ok Ngah.

TokNabe said...

Balik kampung..fuh seronok.suasana kampung tak leh lawan kat bandar.

[-suziey-] said...

waaa tantekkk gbrsss..hehe

wantie said...

gambor sungai tu kalau tengok real tak la cantik mana pun. tapi bila akak snap guna DSLR memang nampak lawa. rasa nak tengok jer...

Kak pergi pantai merdeka. mesti lalu tepi umah ayah T. sebab umah ayah T tepi jalan jer.. T punbalik kg gak. kalau idak boleh jumpa yer...