Friday, December 3, 2010

Ba Wang

Sebut sekali mcm suatu bahan masakan..BAWANG...tp sebenarnya ada jarak dlm ejaan perkataannya tu...iaitu Ba Wang. Mungkin nama pengasas syampu herba ni, kot..hehe..

Erm..aku mmg ada masalah kelemumur. Sebelum ni guna Clarol Herbal Essences utk anti-dandruff tu..wangi mmg wangi tp hasilnya ok cenggitu2 aje la.
Aku pun penah amalkan petua2 org tua..guna lendir aloevera laa..guna daun dan bunga raya laa..tp nak buat camni..leceh sket..(alasan, hehe..)
Jadi nak senang...guna syampu aje ler, ngee..

Dh lama aku nampak produk Ba Wang yg ada gambar Jackie Chan ni..terutama bila lalu kat ruang susunan syampu2 kat Tesco tu. Tp aku tak terasa nak beli lg sebab aku tgk harga dia mahal..RM17.90 utk 200ml.
Cuma sejak akhir2 ni..bkn kelemumur aje yg menjadi masalah tetapi gatal kulit kepala skali, adeii...

Akhirnya..aku pun beli ler produk Ba Wang yg kaler hijau ni. Katanya produk dibuat daripada herba cina. Ada cop halal dari sebuah organinasi halal (swasta) M'sia dan Asia Region.

Aku dh mula guna dh. Mmg tak sewangi syampu lain di pasaran...tetapi tidaklah pulak busuk, huhu. Bau biasa2 aje..Aku tak kisah, asalkan berkesan....sudah!!!

Alhamdulillah laa..setakat ni..gatal2 kulit kepala dh takde..kelemumur pun takde.
Mmg ler masalah ni akan dtg lagi...tp takde ler sekerap dulu.
Dlm syampu ni katanya antara bahan2 utama terkandung aloevera, honeysuckle dan chinese honey locust. Huhu..yg aku tau aloevera tu aje laa, ngee.
Aku harap...keberkesanan syampu ni leh menguatkan sekali akar rambut aku ni, hehe.

Hmm..bila abg dh tau syampu ni berkesan (utk setakat ni ler..baru 2x syampu)..abg pun nak try guna, huhu..

7 comments:

cikbedahlaser said...

mcm bagus je...
sy skrg gune panteen lg..
symapu lain mcm x leh masuk sgt la

Anonymous said...

nak terai gak la sbb ramai yg kata BA Wang ni bagus.. :D

kakak..jgn lupa ade tAG utk mu...lalalalala..

wantie said...

betul ke kak? kalau cam gitu t pun nak try la. Bila duk bertudung ni. kulit kepala mesti gatal. pas tu rambut dok gugur jerk.

attyfir said...

harus terai ni , alona pun kata bagus.

ieda said...

uikkk .. x pernah dgr lagi nie kak .. ermm kalau ok nak tgk jugak lahh :)

el said...

jgn rmbut akk bau bawang sudah hahahaha

Hunny Kitty said...

saye penah jugak cube ba wang nih....tapi rambut jadik cepat berminyak lakkk