Wednesday, June 15, 2011

Kisah petang Ahad di pekan Baling

Uish..tujuan aku selitkan N3 ni bkn nak kasi resepi buah melaka pun, ngee.
Kalo ada yg tiba2 tingin nak makan pulak kuih buah melaka ni...gi ler beli kat gerai pasar malam ke...atau kalo nak wat sendiri tapi tak tau resepi..sila ler menggugel ye, ngee..

Al-kisah...buah melaka ni bkn aku buat pun.
Beli je kat gerai kuih-muih kat pekan Baling tu, hihi.
Hari Ahad ari tu ler..hantar along ke Pengkalan Hulu...seperti biasa, mesti nk singgah kat pekan Baling yg best (hehe..) tu.
Selain nak belikan along stok biskut (cuti sekolah ari tu busy bebeno sampai tak sempat nk gi Tesco ke..Econsave ke..hihi)....aku nak gi beli beg sekolah along.
Beg sekolah lama tu zipnya dh tak boleh guna..dh lunyai begnya pun.
Kali ni beli kaler merah lak.
Seperti biasa..beli beg kat kedai Srijaya tu ler.
Mmg sejak along belajar kat sana...beg sekolah akiss ngan angah pun kitorang beli kat sana, kihkih..
Selain tu..beli jgk seluar slack itam along tp kena bawak balik umah pulak dulu psl nak kena alter terlebih dulu.

Lepas dh kuar dari Srijaya tu...terus melintas ke arah kete.
Abang, angah dan Akiss tunggu dlm kete je sebab aku mmg nak ekspress.
Waktu & ketika tu bukan utk membuang2 masa dah.
Along dh masuk dlm kete tapi aku terus gi gerai kuih-muih depan tu...carik kuih sbb kuih-muih kat situ mmg sedap2 tau!!
Tak perlu tunggu bulan Ramadhan pun..mcm2 kuih2 dijual.

Tgk ler kuih buah melaka dorang ni.
Comey2 dan ditaruk kat dlm kelongsong kon dari daun kelapa.
Masa aku beli tu panas2 lagi...pergh!!! sedap tul masuk mulut.
Tak cukup ler pulak, huhu..

Hmm..ni ler yg abang buat ngan angah dan akiss masa aku ngan along kuar shopping ekspress tu, huhu..

No comments: