Tuesday, June 21, 2011

Sukan TMGS...sekolah Balqisz..

17hb Jun 2011
Jumaat, 8:00am

Mmg setiap tahun, sekolah TMGS ni buat hari sukan tahunan pada hari Jumaat pagi. Bkn takde usul dlm miting agung PIBG utk diadakan pada hari Sabtu..tp jawapan yg sama telah diberi oleh Guru Besar bg pihak sekolah, ye..mm..

Kalau sukan TMGS sebelum2 ni...ada kak idah yg turut datang beri sokongan kat Faiqah ataupun Filzah. Tapi utk tahun ni...kak idah dh tak datang tgk sekali...pasal anak bongsunya, Filzah tu pun dh masuk form 1 kat Convent Kota.

Aku pun ajak ler Angah teman aku tgk adik dia sukan. Tahun ni Akiss tak masuk byk acara pun. Mgkn stamina dia dh kurang, badan pun dh berat wlpn nampak mcm kurus, hehe.
Kitorang pun dh lama tak bwk anak2 jogging kat Bukit Larut tu, ermm...
Masa aku baru sampai tu..inilah mata awal yg dipungut oleh setiap pasukan rumah sukan iaitu bbrp acara yg dorang dh jalankan sebelum hari sukan. Tahun ni...Angsana (rumah sukan Akiss) teruk betul jatuh mata. Tahun lepas...JUARA, adeii..

Masa aku baru sampai tu...dh abes dh ucapan perasmian, hihi.
Kat padang dh nak mula senamrobik dari Tahap 1.
Dah tak buat poco2 pasal Mufti Perak kata haram tarian tu wlpn negeri2 lain masih aktif berpoco2, hmm...

Cikgu2 yang spoting pun ikut kat belakang pelajar2nya.

Sekolah TMGS ni ramai jgk anak2 tentera yg berasal dari Sarawak dan Sabah.

Mula2 akiss lari utk acara 200m. Tahun lepas akiss juara tapi tahun ni kalah, hehe. Salah satu sebab dia sebenarnya masih belum baik demam. Sehari sebelum tu dia demam dan tak gi sekolah & diberi cuti sakit oleh doktor yg merawatnya.
Tapi sebab utama pulak, tahun ni ramai kawan2 Akiss yg dh terer dlm bersukan ni...hehe..

Acara yg wajib setiap tahun sudah semestilah acara sukaneka terutama utk pelajar tahap 1, hehe..

Setelah tewas acara 200m...akiss cuba sedaya upaya pulak utk acara 4 x 100m.
Akiss pelari ke 3..

Laju gak dia lari. Dapat ler menghampiri dan memberi saingan pada pelari yg sdg menduduki tempat pertama ketika larian tu.
Akhirnya, pasukan Akiss dpt ler no. 2.
Sebenarnya, leh dpt no 1 sbb persaingan mmg sengit betul dh masa tu, huhu.

Ni ler gelagat dorang masa tunggu giliran nk amek hadiah, hihi..

Ni ler 4 + 1 team 4 x 100 yg menang tempat ke 2 tadi tu, hihi.
Tgk ler anak aku tu..kecik je dia antara kelima-limanya, erm..

Sesi mendapat medal, erm..

Seronok ler Akiss akhirnya dpt jgk ler bwk balik satu lagi koleksi hadiah dia.
Jadi ler, kan...penyemarak semangat kesukanan utk akan datang, hihi..

Ni lak..akiss ngan kawan sekelas dia yg jugak terer dalam bab2 bersukan ni.
Baru masuk TMGS tahun lepas tp dia terer bersukan dan jugak terer dlm pelajaran.
Anak Pakistan ni, hmm..Kalo ujian Bahasa Arab dia ler yg selalu dapat markah paling tinggi. Orang Pakistan cakap iras2 mcm orang Arab ke??...hehe..

Dah tamat sukan tahunan TMGS kali ke 53.
Hip..hip....HOREY!!

Sebelum boleh balik...kena ler nyanyi lagu Negaraku dulu. Tahap 2 kena tolong cikgu susun kusi dan sebagainya sebelum dibenarkan balik ngan ibu bapa masing2 (kalo ada ler mak pak yg datang, kan. Kalo takde, kena tunggu bas sekolah atau feri sekolah jgk ler, hihi..)

Hmm..byk gak ek gambar kali ni. Padahal akiss menang satu acara aje, hihi.
Sukaneka utk Tahun 5 yg dh dibuat sebelum2 ni pun pasukan Akiss kalah, hehe..

..TAMAT..

3 comments:

DeLLas said...

akiss leh cuba lg thn depan..

ikiqzana said...

salam sis lama x singgah sini..

xpe thn dpn bole cuba lagi.. tahniah akiss walaupon dpt tmpt ke-2.

makdara TERdiva said...

teringat masa form 5 dulu masuk acara 4x100 & 4x400..siap juara lagik!

nape? x percaya eh??
sbb saya pun mcm tak percaya boleh menang..haha!