Tuesday, September 9, 2014

Ke Halfest 2014

07.09.2014
AHAD

Kebetulan masa hantar along tu...minggu Halal Festa sedang berlangsung di Mines.
Kebetulan jugak masa tu ada Matta Fair kat PWTC..tp matta ni aku tak de laa terasa nak gi sangat...sbb nya aku mmg tak reti nak cari pakej2 pun. Dalam negara main belasah jer. Tambah2 ke luar negara tu...lagi ler takde bajet, huhu.

Kalo Halfest ni...mcm best jgk dgr kawan2 citer, hihi..
Ahad tu Fadel & Dayah bawak gi Halfest ni.
Kena daftar jgk rupa2nya nak masuk ni, ye..
Tp daftar pun takde ler susah mana pun. Sorang jer yg perlu isi borang tu dari kalangan kitorang dan tulis jumlah berapa orang. Jawab ler soalan antara survey dorang.. :)


Dayah kata...dan kawan2 aku kata...masuk sini leh kenyang sbb dpt makan sample2 produk dorang, hehe.
Hmm...macam best jer...kan.
Ok...masuk...sila2 masuk!!!
Ok...sample kiri kanan kita..
Makanan...minuman...makanan...minuman...
Sila rasa...sila. Walaupun sesi merasa-rasa ni kat gerai sini sket...kat gerai situ sket...kat sini sample air cuma secawan cenonet tu...kat sana pun sama....tp mmg mengenyangkan bila dh terlalu banyak sample yg kita leh rasa. Sampai balik tu dh kul 2 petang takde terasa lagi nak makan nasik. Kitorang berdua balik ke Taiping petang tu pun cuma singgah kat R&R Tapah makan nasik lemak sotong kongsi jer sepinggan tu, huhu..
Produk mula2 yg kitorang beli...hehe..patty..
Makan sambil tengok2 produk apa di gerai2 kiosk..
Beli Reevo...serbuk minuman coklat yg sedapppp. Fadel satu...aku pun beli satu.
Ada jugak mesin ATM CIMB kat dlm ni...maklum ler..penganjurnya CIMB jgk, hehe..
Fadel tunggu MEM dia belek2 produk...ngee
Ok...aku mmg beli sos ni.
Tengok...abang tuah pandang kamera, hehe. Padahal dia kena berlakon jadi patung tugu kat situ, hihi. Alamak, sori laa Dayah...muka dayah kena crop sbb ada orang lalu kat dpn tu. Abg Tuah ni di gerai kopi Hang Tuah..
Fadel dan Hai O (ayah aku bagi gelaran)...yg juga pemain bolasepak popular ngan produk keluarannya..
Mmg jenoh wo....ronda dlm Halfest ni...
Gerai yg banyak dan banyak jugak produk2 halal keluaran bumiputera yg susah nak dapat kat pasaraya2.
Kitorang pun ada beli air sarang burung yg diprodukkan dalam tin. Sedap woo!!! Rugi lak beli sket, hehe. Opps.....abang jeling. Eleyy...jeling2..tp abang pun suka jgk air tu, kannn :D....
Gembira dpt beli 8 kotak air kelapa yg sedap.....Dalam hati sebenarnya nak beli lebih dari tu, hahaha..tapi nanti berat lak nak bawak. Tu lom lg tengok produk2 gerai lain. Ada jgk jual sardin tp aku tak beli. Setakat sardin...aku lebih suka sardin dari Agro ataupun Pertima.
Kat pentas...ada acara memasak bersama chef Ammar & Cornell
Tapi tak tengok lama pun...banyak lagi gerai yg nak kena jengok2 ni, hehe..
Atas pun kitorang naik jgk..
Ada jualan pakaian mcm jubah, tudung2, telekong dan pelbagai laa.
Ramai artis yg berniaga kat atas tu ngan produk sendiri.
Pandangan dari atas. Ni baru sebelah jer ni..aduhaii.
Kat pentas belah sini...(ada 2 pentas)...ada Jaafar Onn pulak. Sesi bersama Cornell jugak. Mgkn nak diadakan pertandingan chef cilik rasanya masa tu.
Fadel dan tarbus..
Masa ni dh kat pintu keluar dh. Tunggu Dayah kat belakang tu...nampak tak?? tengah test minyak angin yg menyegarkan mata... :)
Dalam OTW balik...fadel bawak gi makan cendol.
Kat Halfest tu jgk aku ada ternampak seorang kakak senior aku masa kat vokay dulu..
Aku nak tegur dia tapi aku kena selesaikan pembayaran pembelian air kelapa kotak dulu...tapi elok jer aku dh bayar...toleh2 dah tak nampak dh kelibat dia.

Dh balik Taiping...aku mesej akak senior tu kat FB. Rupa2nya betul ler dia, huhu.
Rezeki jumpa tu ada...tp rezeki nak bertegur sapa tu yg takde..

**Mmg best gi Halfest ni, kan. Mmg kenyang ler ngan sample2 makanan. Tambah2 pulak kitorang ada jgk membeli makanan yg leh dimakan sambil2 jalan tu, hihi. Kalo MAHA cmne lak, ye??

Selain Reevo...ni jer laa yg aku beli kat Halfest tu..hehe. Bajet tak mengizinkan nak beli lebih dari tu :)..
Nota ALONA:-
~Alhamdulillah...

3 comments:

Nad MamaZN said...

jappp... air kepala kotak tu air apa? :)

ahad tu abah saya ajak gak pi halfest, tp ubah haluan ke klia2 plak.. eeee, nak sangat jumpa akak, rindu!

hai o jual apa kak?

suka tgk rancangan chef ammar tu..

che mid said...

Syiokknya...lepas ni boleh teruskan beli barang-barang tu la kan. Tapi senang ke dapat di pasaran biasa?

Kesuma Angsana said...

jauh juga jalan2 yer !