Saturday, September 27, 2014

Makan kat luar...

Hujung minggu bosan2 tu...mmg kitorang gi makan kat luar laa.
Masa anak2 ada kat umah pun...kalo ujung2 minggu ada jgk gi makan kat luar. Ada laa masa2 yg ibu dorang ni malas nak masak, err :p

10 Sept ritu...aku ajak abang gi makan satay kajang tp bukan kat kajang, hehe.
Ye...satay ni kat Lazzad Cafe. Satay nya lagi sedap laa dari satay tuan haji kajang tu.
Oder satay ayam ngan satay kambing aje..
Oder jgk otak2...
Dan...kat sini air yg aku mesti oder...air durian belanda. Mmg terbaik rasanya.
Makan2...
25 Sept ritu lak...masa ikut abang kuarkan gajinya, hihi.....abang belanja makan kat The Gate. Sebelah jer sebenarnya ngan Lazzad Cafe tu, hehe.
Aku oder set ayam grilled. Abang oder ikan grilled..
Ni isi ikan yg dipanggang...sedap jgk...sbb mmg sekeping isi ikan..
Tu...oder jgk sup salmon. Saja nak rasa. Tp mmg sedap......
Jaga makan ler konon2nya ni, huhu.
Skang ni kat umah tak masak nasik pun bila anak2 takde.
Panggang jer ayam ke...ikan ke dlm pemanggang ajaib tu...
Seimbangkan ngan sayur yg dipanggang sekali dlm tu, hihi. Kemudian, makan camtu aje.
Kekadang buat jer tomyam campur...meratah. Takyah nasik.
Kenyang mmg kenyang cuma sebagai tekak orang Melayu ni...ada laa rasa tak puas sbb takde nasik, hihiiii..


Nota ALONA:-
~Raya haji ni mgkn masak nasik laa kot. Nasik apa tak tau lagi...

2 comments:

tifa anvar said...

saya pn dh kurngkn mkn nasi@ lbh tpt kurngkan carbohidrate.

Kesuma Angsana said...

terliur tgk ayam grilled tu ha !