Friday, March 18, 2011

Kisah Isnin

14hb Mac 2011
Isnin

Isnin tu..kitorang bwk mak keluar gi Tabung Haji, Kedai Telekom dan singgah jap kat Pasaraya Thong Fatt Lido.
Along dan Angah tak ikut...pasal nk tgk episod pertama anime One Piece yg ditayangkan kat channel Ceria. Padahal dh tgk mende tu skang ni episod 4 ratus lebih dh (yg abah dorang muat turun dari internet). Kata dorang..nak tgk dlm bahasa melayu lebih puas hati, hehe..Yg abah dorang download tu...dlm bahasa nippon!!
Sebenarnya..ada gak ditayang dlm BM kat NTV7 tp seminggu satu episod...terhegeh2. Kalo kat Ceria ni...seminggu 4x..Isnin-Khamis.

Balik umah mak balik...siap2 beberapa lai pakaian utk bwk gi umah Fadel malam tu.
Nak tido kat umah dia kat Cheras tu semalaman.
Mak lak...buat persediaan2 akhir dengan checklist di tangan. Aku pun tolong2 tgk, hehe..

Ni buah duyan dari kebun ayah aku, hehe. Sebenarnya gugur muda. Saja ayah bawak balik, haha. Bkn leh makan pun. Isi kerasss lagi.
Tp berita baikkk...ayah citer...hari ni (19hb Mac) durian dh mula gugur, best!!!
Aku dh tgk gambo pokok duyan ayah kat kebun tu (ehsan kamera Fadel)...memang lebat buahnyer. Harap2 monyet takde ler kacau buah tu. Bknnya monyet2 tu nak makan pun...dipulas2nyer buah yg menanti nk gugur tu dan baling ke bawah..adeii..sayang jer.

Malam tu..lepas Maghrib terus kitorang gi menghala ke KL dan janji ngan Fadel jumpa kat Restoran Leha KelFood di Melati Utama...sederet ngan Satay Haji Samuri tuuu..huhu.

Makanannya mmg pelbagai dan sedap2. Ada pelbagai kuih-muih (bingka, kuih bakar, kuih seri muka, puding karamel dll). Ada mcm2 bubur. Ada pelbagai menu masakan panas. Ada jgk lauk pauk utk nasik campur, uiii...(Sampai ayah dh tak kisah sgt dh ngan Restoran Haslam..iaitu tempat makan fevret ayah kalo ke Kolumpo sebelum ni, hehe)

Seramai yg kitorang makan (9 org)...cuma RM70.80. Ayah yg belanja...haha.
Kat situ...baulu sebekas besar tu..RM11 jer. Murah ler singgit dari bahulu panas tu.
Ayah laa peminat setia bahulu tu, hehe. Dh bbrp bekas dh ayah beli. Utk makan ngan kopi Radix katanya, hehe.

Lepas tu Fadel bwk kitorang lalu kat area Bangsar...nk tunjuk sekolah baru yg dia ngajar skang. Mak aii...betul2 tengah bandar Bangsar tu, huhu.
Pastu, bwk lak lalu kat area Taman Connought...kat situ lah tempat baru Dayah ngajar setelah berpindah dari Sarawak awal Januari hari tu.

Umah Fadel dan Dayah sewa skang kat area Taman Bukit Segar. Baru je pindah. Dan tak beli brg2 umah pun lg sbb tengah tunggu keputusan nak pindah ngajar ke Temerloh diluluskan ke idak, hmm.
Semoga dpt pindah laa ke Temerloh tu...sbb dorang dh beli umah kat sana. Nak deko-deko habisan umah tu pun dah tak kisah dh..psl mmg dh menetap kat situ.

Jiran depan umah dorang ni..cina..ada bela sekor anjing..
Masa kitorang tgh tunggu Dayah bukak kunci pintu umah..anjing tu menyalak ler, hehe..
Beriya2 menyalak, berenjut2 badan dia menyalak...tp kitorang dok ketawakan aje. Manataknya, anjing tu anjing kecik dan comel jer. Dok pulak dlm grill pintu umah tuan dia siap berjaring lagi. Apa ler nak takut kalo dia menyalak pun, hehe..

Kat sana...Dayah tolong mak buat penanda beg2 yg mak nak bawak esok pg.
Along, Angah dan Akiss dpt baca komik Dek Cerdas (Shin Chan) sorang satu. MakNgah ler yg beli tu..stok utk bacaan tatkala kebosanan, hehe..

Pemandangan dari hall umah ni..adalah umah teres 2 tingkat.
Utk yg berkemampuan membeli ataupun menyewanya setiap bulan.
Mahaii ler umah kat KL ni, kan..ish..ish..

Dari sini..leh nampak ler alza (putih) terpakir kat tepiiii skali sebelah longkang tu, hehe.
Parking dpn deretan kedai bawah umah tu. Kalo nak cepat kuruih...leh ler menggunakan tangga ke bawah tu setiap kali nak turun-naik, hehe. Tepi umah Fadel je tangga tu.

Malam tu..tido kul doblas...ramai yg set jam bangun kul 4 pg. Bkn pe..takut terlambat bangun, aduii, mesti masalah punya!!
Fadel kata..paling lambat kena bergerak dari umah dia kul 5.30pg...

6 comments:

DeLLas said...

pembetulan: umah kat depan tu 3 tingkat tau hahaha..
lagi satu, makngahnya tlg tunjuk je buku tu, yg belinya ayghnye.. kui3..

makdara TERdiva said...

rumah kat kl/pj dah bertambah2 mahal..rase mcm nak migret ke tmpt lain plak..tp tak tau jadi ke idak..hehe!

pst..kak alona, older post kat bawah tu ade cuma dia menyorok sikit..nnti saya ejas kaler font dia..thx sbb bgtau.. :)

J@J@ / Bini The Rock said...

wah!! pasti tempat tempat menarik selepas n3 nih..ni yg tak sabor nak tau dan tgk gambo nih..
hahaha!!

(kepochi)

Kamsiah said...

derian dah mula gugur ke....leh jejalan kt tepeng ni..:)

zura@iwan said...

wahhh musim doyan ye....hehe..

bestnya nie...bkonvoi ramai2 nk jenjalan...hehe

cikbedahlaser said...

owhh..klu la leh balik dok kg.. tp apakan daya.. kawin dgn org KL.. kena la dok KL.. sume bnd mahal kt KL nih.. huhuhuhuhu nyampah

kak... dtg PD nti..bawak la one piece kak.. heheh