Tuesday, September 27, 2011

Jamuan Raya Restoran Masa Katering & Pak Hj Lias

25/11/2011
Ahad
Disebabkan dh dijemput..maka kami menghadirkan diri jgk ler ke jamuan raya ni. Mmg setiap tahun Restoran MASA ni murah rezeki dorang utk mengadakan jamuan raya besar-besaran menjemput para pelanggan (& ada jgk yg dtg tak penah jd pelanggan, hehe) ke jamuan khas dorang sempena Aidilfitri ni.

Tokey restoran MASA..yg speky tu ehem..ehem..kena tanya tokey sendiri, ngee..

Parking?? jgn citer ler...punya lah payah. Ngan kete, beskal, motor, lori kecik tu..ish..ish..
Tu pun nasib baik PAS pun buat jamuan raya besar-besaran aku nampak kat sebelah PERODUA Kamunting tu, huhu. Kalo idak, mgkn lagi ramai dok kerumun MASA ni, ngee. UMNO dh buat petang Jumaat ri tu..lepas solat Jumaat orang dh serbu, ish..ish..(Aku nampak situasi tu masa OTW nk hantar angah ke sekolah dan OTW balik dari hantar angah ke sekolah, hehe..)

***Aku?? idak ler suka nk menyesakkan diri ke jamuan besar-besaran ni sebenarnya. Terasa nk makan nasik impit kuah kacang, buat ler sendiri. Teringin nk makan mee/bihun sup..wat ler sendiri, terasa nk makan laksa...buat ler sendiri, huhu..


Sampai2 kat MASA, terus aku cari tokey ler dulu, kan..tunjuk muka. Nak makan?? Mak aii..nk amek nasi beriyani kena beratur, mee, kue teow, laksa, ABC semua kena beratur. Jd, kitorang cuma jamah bubur aje lah...dh sampai tu org kata jangan tidak (menjamah apa2) aje, ye tak??

Antara situasi kat sana. Kawasan tumpuan kat meja amek makanan. Dan yg paling sebok sekali mestilah kat tempat nasik beriyani, huhu..

Dari MASA...kitorang ke Bukit Gantang umah Pak Haji Alias & Kak Ruby. Dorang pun ada wat jamuan raya. Gi jgk ler...dh kak Ruby beriya2 mengajak masa kol abg petang semalam. Terima kasih lah kak Ruby atas ingatan tulus ikhlas kat kitorang. Wlpn Pak Haji dh lama pencen dari GSL...tapi hubungan kitorang masih seperti dulu, Alhamdulillah..

Kat sini ada laksa, mee/bihun/kueteow sup, lemang, ketupat palas, rendang...kueh-mueh, biskut2 raya....
Jamuan ni sempena besday cucu sulung Pak Haji & Kak Ruby yg ke 2 tahun.

Kema (Akma) ni anak bongsu Pak Haji & Kak Ruby. Sebaya Akiss..tp tua bulan ler si Kema ni, hehe.

Seronok betoi Pak Haji citer tentang pengalamannya gi tabligh ke Bangladesh selama 5 bulan termasuk pengalaman berpuasa dan menyambut awal Syawal kat sana. Nantilah aku kongsikan sedikit citer pengalaman beliau kat sana.

Bersama pasangan bahagia dan baik hati. Kalo ada musim durian, musim buah mutan...mesti dorang tak lupe kol ajak kitorang gi makan, mmm apatah lagi kalo ada kenduri-kendara...
Semoga dimurahkan rezeki dan diberi kesihatan yg baik pd mereka. AMIN.

Nota;-
-Malam td, ayah msj kasitau yg mak aku kena tahan wad utk masuk air dlm badan. Semoga mak & ayah kesayangan ku diberi kesihatan yg baik.
-Jap td..mak pulak yg mesej sendiri...katanya tgh proses masuk air botol yg ke 2. InsyaAllah, petang ni dh leh kuar wad. Kitorang mmg mendoakan kesejahteraan mak dan ayah selalu, Amin.
-Hari ni ada jamuan di GSL yg dibuat oleh bakal pengurusan loji yg baru..bakal majikan abg yg baru. Tp mgkn tak jemput family staff. GSL pun mentang2 dh nk abes kontrak..tak buat pun open house raya ni, huhu..

1 comment:

makdara TERdiva said...

wowww! banyak jemputan open house akak yer :)