Saturday, September 17, 2011

Kerana rumah itu..

(Simpan dulu citer raya, hehe..)

Lega betul aku ari ni sbb dh serahkan bil air kat tokey kontraktor yg membina umah ni (rujuk gambar rumah di bawah).
***Umah ni dibina kat depan umah kitorang. Kiranya bakal dpt jiran baru ler kitorang ni beberapa bln lagi, hehe..

Bkn pe..bil ni dh tertunggak sebab sebelum ni dh bagi bil air tu (bil dtg 2 bulan sekali) kat pekerja dia soh bagi kat tokey dorang...tp dorang dh terhilangkan sebelum sempat bg kat tokey.

Sebulan lepas tu...tokey tu yg dtg sendiri (tokey ni jarang datang sini) & mintak bil air akan dtg atas sebab2 di atas (dh sampai pun bilnya & dh diserah kat dia pun td). Tertunggak rupa2nya bil air kitorang sebelum ni. Risau jgk ler...sbb kitorang ni tak penah miss bayar bil sebelum due date nya, tau!!...hehe..

Bila dh serahkan bil air tadi...maknanya, tokey tu bayar full selama 4 bln dorang guna utk pembinaan umah tu termasuklah penggunaan air kitorang sekali , hehe..syiok tul!!

Mmg tokey tu pun dh janji macam tu masa mintak izin nak guna dulu, ngee.

Angah menjadi model dlm gambar ni, hehe..

Walaupun pembinaan umah ni telah bermakna menghalang laluan angin sepoi2 bahasa dari arah lombong tinggal ni ke umah kitorang (ish..ish..dh beli mahal2 tanah lombong, tambak tanah beratus2 lori, mestilah tuannya nk buat umah...apelah!! hihi)...tetapi kira ok laa..sbb progress pembinaannya telah menggunakan sumber air dan elektrik dari umah kitorang, ngee.

Sebenarnya..umah kitorang antara terawal dibina kat kawasan kejiranan ni. Makanya, bila sebelah umah kitorang kiri kanan ni nak naik...kontraktor akan guna sumber air dan elektrik dari umah kitorang. Skang, umah kat depan ni lak naik...abes dh laa. Lepas2 ni..takde de ler dpt pembayaran bil percuma dh, huhuhu!!!
**Umah jiran kat belakang umah kitorang ni dh lama ada dh pun. Dibina terlebih dulu dari umah kitorang, hehe..

Bil air je?? Bil letrik??

Dalam pada tu jgk...disebabkan 3 org pekerja menginap di dalam rumah separa siap ni kerana sedang membuat rangka bumbung rumah tersebut...maka dorang pun sedang menggunakan sumber bekalan elektrik dari umah kitorang utk kegunaan keje drill mendrill rangka besi bumbung dan kegunaan kehidupan dorang kat situ (rujuk gambar di bawah)...

Tokey utk keje2 drill mendrill bumbung tu telah berjumpa ngan aku meminta izin utk menggunakan bekalan elektrik dari umah kitorang dan telah memberi RM50 pendahuluan utk kami menampung bayaran bil elektrik tersebut.

Hari tu bil letrik sampai..RM8o lebih. Kitorang guna letrik pun mmg cecah RM70 sebulan, hehe. Kiranya kali ni abg cuma tambah RM30 lebih je lah utk bayaran bil tersebut. Tp dorang pun tgh rancak wat keje lagi tu, tak abes lagi.
Tokey tu pun dh cakap..nanti dh settle keje dia akan jumpa aku balik sekiranya ada hal berbangkit (cth; penggunaan letrik dorang lebih dari tu ke..) heheh..

~TAMAT~

nota:
-citer psl ni pun abes pjg berjela..hahaha..
-kalo tak citer panjang2, bkn blog cintamaniszlite namanya!!! kehkeh....

2 comments:

J@J@ / Bini The Rock said...

mesti rumah akk skrg sedang berperang dgn bunyik2 org mendrill, mengetuk, membancuh simen....hehe!!

wah! ada jiran la akak jap lg. Besar jgk rumah dia tu ek? berapa ratus 'K' le tu gamaknya

atty's said...

besar umahnya tu..