Wednesday, September 7, 2011

Outdoor Aidilfitri 1432H & The Making Of...

30 Ogos 2011
Selasa...petang..

Tatkala lipstik dh ilang dan muka dh berminyak baru lah kitorang berpeluang gi amek gambar sekeluarga di lokasi luar. Jadinya, tanpa touch up...terus jer amek gambo. Takpe, nampak lebih natural beauty, kehkeh..(beauty ke?? hihi)

Mula2 nk amek gambo kat Lebu tp tak sesuai pulak. Nak amek gambar kat area umah maklong Siah..tak jadi, kat area RAY sekolah memandu pun tak jadi jugak.
Ada cadangan gi jer kat Air Terjun Chamang...tp jaoh ler jgk dlm 13-15km dari TDD ngan jalannya yg berbengkang bengkok bagai ular kena palu. Badan pun sebenarnya dh letih dh masa tu....apatah lagi mak yg kurang sihat tu, erm..
OTW nk ke arah simpang Kuala Repas dari simpang TDD....aku terpikir ler pulak kat area Kem Askar tu ada padang golf terbuka. Mujur ler tak lepas lagi simpang nk masuk ke area Padang Golf..huhu.
Semua setuju...terus jer gi situ.

Gambar2 ni cuma edit2 biasa aje. Lom sampai kat tangan abang lagi ni. Kalo dh sampai..gambar ni akan menjadi cantik & lebih berseri, hehe. Leh gi hantar cuci taruk dlm album.
***Kalo ada duit lebih...leh kumpul2 wat album custom, hahahah..

Ingatkan raya2 ni...takde ler yg memukul bola golf. Ada jugak rupa2nya. Mgkn bangsa lain ler kot, kan...
Sampai sinun...terus ler memakai sampin pada sape2 yg dh tanggalkannya tadi. Sebenarnya...ayah jer yg setia kemas bersampin ni, hehe.

2-2 dh naik berat badan skang ni, kehkeh.
Aduhaiii..berat badan aku ni sgt senang nak naik tp nak turunkan semula, jenohhhhh!!!

Ni ler family kesayangan aku..
Gambar ni diambil tanpa menggunakan tripod sbb terlupa nk bawak balik Bentong, hihi. Gunakan batang pagar putih tu aje....

Fadel sekadar berselipar. Tapi selipar mahal tu...ori punya. Dh brp tahun dh guna dek Fadel tu...tp masih ok jer. Tu ler yg selalu membezakan yg ori dan yg palsu. Rupa sama tapi kualiti lain2...

Ayahanda dan bonda kesayanganku...

Aku ngan Fadel...bergambar ngan ayahanda bonda tercinta.

Nak ke area sana pulak...huhu.
Kamera ni kalo dh dpt kat Fadel...cenggini ler, hihi..
Abes semua dikandidnya!!


Sampin angah ni asyik longgar aje.

Kitorang lak tgh siap sedia nk amek gambo 5 beranak.

Mula2 berdiri...pastu amek gambo duduk lak, hehe..

Kali ni...gambar fadel dan dayah ngan mak & ayah pulak...

Tgk...sampin angah nk kena betulkan lagi, huh!!

Ayah ngan mak bersama cucu2nya.

Antara gambar last utk sesi petang tu. Berjalan sambil buat aksi bebas, hihi..

Nota;
-Sebenarnya aku ada beli tudung bawal utk pakai ngan baju biru ni sbb aku lebih suka guna tudung bawal lagi wlpn mak kata susah nk pakai, hehe..
-Tapi disebabkan pagi 1 Syawal tu Dayah bg tudung awning kaler biru kat mak dan aku, sesuai lak ngan baju kitorang pagi tu...maka aku pun sarung ler. Mak kata pakai tudung yg senang aje lah, kaklonggggg, ngee..
-Sebenarnya aku masih tak brp serasi ngan tudung awning ni..tp pakai jgk ler. Masa kat Ganu dulu...mak mentua aku ada belikan satu yg kainnya jenis denim tu
(gambarnya kat entry bawah)

7 comments:

POSH76 said...

cantekla sis semua kaler blue....

Rinna said...

Cantik laa.. kaler blue itu.. gambar2 pun cantik2.. dan candid gitu.. :)

Gieyana said...

last pic tue cantik n photo family ramai2 tue..sek bek pagar tue stabil kan kak..kalau idak!huhu..

betullah..Kak & abg Fadzil nmpak naik sket..meh transform sket kt saya..ekekeke

DeLLas said...

kah3.. suma kisah org berat naik je ni..

atty's said...

beshnya dpt buat photoshoot..kty pun ingat nak buat ..tp kensel.sbb akak tak sht ngn keadaan dia yg tak sedia nak bergmbr..

kty kan suka tudung awning denim..angah tu selim sgt..tu asyik kena betulkan je sampingnya.

kalo ler unty leh kasi skit daging kat angah..dah kasi dah.hihihiihi

makdara TERdiva said...

selamat hari raya kak alona..

cantik biru semua :)

sy pun tahun ni bergaya dgn tudong awning..sbb snang nak bukak pakai..berbeza dgn tudong lilit2..dah bukak, jenuh nak ambik masa berjam2 nak pakai balik :P

mamawana said...

Assalam,

Cantik ler... romantik sekeluarga. Sporting berposing2 ... awwww