Tuesday, January 3, 2012

Cipta sejarah....

01.01.2012
Ahad

Assalammualaikum. Selamat menjalani hari2 mendatang di tahun 2012...semoga terus berbahagia, sihat tubuh badan, sukses....

Aku nak simpan satu citer ni. Al-maklum ler...blog aku ni bukan ler satu blog yg popular pun. Blog biasa2 aje...tentang diri, keluarga dan aktiviti kitorang.

Ahad malam Isnin tu..kitorang tgk ler rancangan 1 million money drop kat astro ria tu. Tak sangka laa pulak soalan ke 8 tu keluar jawapan Kolam Renang Kemahkotaan Taiping, hehe..Soalan dia...mana yg lebih tua..Pudu Jail atau pun kolam renang tu??
Jawapannya dh tentulah Kolam Renang Kemahkotaan Taiping tu...Dibina pd 1870...asalnya kolam renang utk residen british & konco2nya dulu2, hehe..

Tp tak kisah ler kan psl kuiz tu pun...Esoknya, cik abg aku ni tgk ler nuff. Mmg hampir setiap hari suami aku ni akan check website nuff, ngee..
Tp tak sangka ler pulak ramai yg mencari info pasal kolam renang tu, hehe. Maka, ramai ler jgk yg TERmasuk ke blog aku utk cari info. Sebabnya, aku ada wat entry psl kolam tu...tp bukan ler psl sejarahnya pun...cuma psl renovation kolam tu aje. Sori ler yer. Kat situ aku mmg tak simpan pun tahun kolam renang tu dibina. Entry kali ni baru aku taruk, hihi..
Sini ler dorang dok pegi tgk tu, hihi.. http://cintamaniszlite.blogspot.com/2009/04/kolam-renang-kemahkotaan.html

Mmg kolam tu sebelum ni...teruk betul bangunan dia. Kolam renang aje yg ok.
Tp dh ok ler skang ni....dh cantik dh.

Citer psl keyword yg org dok cari ni (kat nuff kita leh tau mende2 ni, hehe) antara yg selalu org dok masuk blog aku...dorang cari psl domino's pizza taiping, alza, novel tuan rumah pembantu rumah, MAID, kenduri anak makngah yam dan beberapa yg lain, hehe..

Tu aje lah entry pertama aku utk tahun ni, hehe..

2 comments:

Kamsiah yusoff said...

salam
saya belum ada idea dan mood utk th baru hehe...sekadar bw je

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

tahniah alona! jadi ini dah jadi sejarah tahun 2011 lah ye? ker tahun baru punya? hehehe... kat rumah akak takdek astro.. jd mmg tak tau sgt pasal program2 tv kat astro...