Wednesday, January 21, 2015

Cuti lagi di Cameron - 3

19.12.2015
JUMAAT

Malam tu lepas Maghrib kitorang wat persediaan utk steamboat lak.
Takde laa bahan susah2 pun. Ayam, daging, sosej, sotong dan udang mmg dah bawak dari umah. Sayur pun tiga jenis cendawan aje.
Kuah pun cuma buat tomyam aje. Guna pes tomyam yg dibeli kat Wang Kelian dulu tu, hihi. Pes tomyam homemade yg beli kat Linda dah abes. Kuah sup tak yah laa, hehe..  Cukup jer mana yg ada..

Daging ayam perap kunyit dan daging lembu perap ngan sos lada hitam utk dibakar...


Semua ni disusun kat verandah apartment jer. Susun meja2 kecik yg ada dan plug sambung dari bilik ayah, hihi. Kat kawasan lapang bawah tu...tersedia tempat BBQ. Ada beberapa keluarga buat BBQ kat situ. Jadi terasa laa meriah pulak ngan kitorang pun bersteamboat kat atas ni, hehe..
dah siap sedia....
Ada jugak jagung bakar....dan coklat stoberi..
Aduii...tak leh lupa tul kesedapan stoberi coklat ni walaupun punya laa banyak makan kat sana, huhu..
Makan time!!!
Abes kecut daging dh dibakar, hehe...tapi best sbb guna ni takyah nak boh minyak pun. Kering elok jer...baik utk kesihatan, hehe..
Memang Dayah saja hiris nipis2 sebab nak bagi cepat masak bila dibakar nanti..
Hmm...seronok makan gini. Tambah2 kat CH di waktu malam yg kedinginan dan kesejukan tu, kan..hehe.
Kenyang jgk perut. Leh buat lagi....

**Ni pertama kali guna steamboat grilled ni..baru beli, kan...hihi..

Nota ALONA:-
~Alhamdulillah....

5 comments:

Azian Elias said...

seronoknya.. buat sendiri dan gotong royong kan..

ari tu kami makan steamboat yg ada di sana je..

Nad MamaZN said...

seronoknyaaaaaaaa....!

DeLLas said...

kumpul duit dr skg.. g lagi

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam kak alona,
waaaaaaaaaaa
tak tahan nengok cekelat pontan tu laaaaaaaaaaaa :)

Rinna said...

Seronoknyaa Steambot ngan BBQ sekali..