Monday, November 9, 2015

Mr. Gym 1 Malaysia (PERAK)

08.11.2015
AHAD

Jam 10 pagi...kitorang keluar ke Ipoh. Gi dua kereta, hehe.
Tujuan utama nak ke pertandingan Mr. Gym 1 Malaysia peringkat negeri Perak yg berlangsung kat RTC Gopeng hari tu...tempat yg punya pelbagai kemudahan asas utk pengunjung.
Rasa mcm kitorang ni dh lambat jer, hehe. Tapi bila sampai...dorang lom mula pun lagi. Tapi juri2 dh dok kat tempat masing2 laa...dh bersedia nak amek markah. Peserta masih membuat persediaan di khemah yg disediakan. Kerusi masih banyak kosong. Kitorang dok kat depan sekali. Senang nak amek gambar, hehe..
Utk pertandingan ni....tak ramai peserta yg masuk. Kategori yg dipertandingkan cuma ada 5 aje dan campur 1 utk kategori champ of champ. Tak kisah laa...cepat sket abes, hahahaha. 

Dalam ni aku cuma boh gambar utk kategori champ of champ aje. Iaitu juara utk semua kategori dipertandingkan semula utk merebut gelaran Mr Gym 1 Msia...
Dah agak ler dapat kat Fathi ni...
Ni semua juara utk semua kategori hari tu..
Dh abes...mmg amek gambar ngan pemenang utama. Mana laa tau kan...dia leh mencipta nama di peringkat Mr. Asia ke...Mr. Universe ke.
Sukan ni mmg abang yg minat pun. Jaga badan...jaga kesihatan jugak. Takde laa sampai nak masuk bertanding pulak, hahahaha. Aku ni bagi sokongan jer apa yg suami minat. Somi aku pun bagi sokongan apa yg aku minat. Suami isteri ni kena laa saling faham memahami, kan....
Bina badan ni kan sejenis sukan. Nak jadi tak baik tu...ikut nawaitu individu masing2 lah. Mengenai pemakaian sukan ni jugak...sama jugak seperti seorang atlit renang, pelari di trek. Ia hanya sukan...cuma cara permarkahannya memerlukan juri serta penonton melihat tubuh badannya. Kawal mata seiring ngan niat di hati itu...


Nota ALONA:-
~Alhamdulillah. Aku ceritakan...nyatakan pengalaman aku sendiri.