Sunday, November 22, 2015

Tugasan luar...

20.11.2015
JUMAAT

Pagi tu...kul 9 lebih...amek akiss kat asrama. Dah mula bercuti sekolah laa dia.
Malam pulak..sejurus solat Maghrib...terus keluar ke Lubuk Merbau. Ada tugasan yg perlu dilaksanakan.

Alhamdulillah...dlm perjalanan kitorang ke sana...ayah pun dh selamat sampai kat umah kitorang. Akiss ada tunggu atuk dia.
Selpi tepi pelamin jer..
Acara akad nikah malam tu...
Alhamdulillah...walaupun perjalanan majlis tu lambat berakhir tetapi kitorang dapat melakukan tugas sebaik yg mungkin.


21.11.2015
SABTU

Pagi tu...lepas ayah dah sarapan pagi ngan nasik lemak yg aku beli jer kat pasar (hehe)...ayah pun gerak ke Kulim ke rumah mama. Kitorang lak terus siap2 nak gerak ke Lubuk Merbau semula. Hari ni majlis resepsi utk pengantin malam tadi.
Sempat nak amek gambar pengantins sedang ditatariaskan...
Nombor cabutan bertuah di lencana...tapi tak dapat pun. Ataupun kitorang tak perasan nombor tu diumumkan.....sebab sedang ralit bertugas, kan...kan...hihi..
Di atas ni makanan2 atas meja santapan pengantin...Saja aku snap sementara tunggu pengantin lelaki sampai. Tapi dalam banyak2 gambar makanan kat atas ni......jeruk tu ler yg paling aku suka, hahaha. Yg lain takpe, kikiki.
Majlis ni ada 2 pasang pengantin. Pengantin kitorang yg adik pompuan. Pengantin lagi sepasang...abang kepada pengantin pompuan. Menyambut ler tu. Abang dia pun ada bawak fotografer sendiri...import dari KL.
Majlis ni ada jemput persembahan tarian..
Skang ni...persembahan tarian pun ada dibuat utk pakej majlis2 perkahwinan ye. Ingatkan kompang, hadrah aje... :)

Petang tu...cuaca nampak mcm nak rak rak rum jer ujan nak turun. Tapi Alhamdulillah laa...sempat abeskan outdoor kat kawasan sawah padi di Lubuk Merbau tu. Syukur sangat2. Rezeki pengantin...rezeki kitorang jugak laa, kan.


Nota ALONA:-
~Semenjak dua menjak ni...lebih kerap apdet apa yg tiba2 terpikir, luahan perasaan atau moment2 harian kat WeChat. Mungkin sebab kat WeChat....lebih tenanggggg kot, wink...wink......

1 comment:

Kesuma Angsana said...

Salam n happy Monday. moga makin terus maju bisnes yer... Sekolah dah cuti yer, anak2 bekumpul di rumah ler skang ni yer