Monday, November 23, 2015

Suatu Pagi di taman tasik...

22.11.2015 
AHAD

Pagi tu...aku naik moto berdua ngan abang ke area taman tasik. Konon2nya nak jumpa satu team photog ni kat area lake garden. Buat perkara ni pun...bukan saja2 aku nak pergi. Tambah2 dengar founder (personaliti terkenal dlm bidang ni) bukan ada join trip ni pun, mmm. Lagi lah rasa takde apa yg istimewanya kehadiran dorang ni. Biasa2 aje. Mcm aktiviti outing bersama photog area Taiping ni jugak. Tapi sebab dh janji dan atas dasar tanggungjawab...aku gi jugak laa berteman kan abang.

Dah jumpa dh dorang...tp macam tak berapa diperlukan aje. Mcm dorang takut aku ni nak mintak bayaran tour guide pulak, hahaha. Macam nak lari2 aje. Padahal, aku ni ikhlas jer nak tunjuk dorang mana lokasi yg dicadangkan terbaik utk dapat shot2 yg menarik di sekitar lake garden dan area bandar. Sebab dh dipertanggungjawabkan dengan tujuan utk memudahkan dorang. Bila tengok mcm tu....aku ngan abang pun blah aje laa lepas dorang beredar nak ronda2 lagi kat sekitar lake garden ngan beskal lipat dorang tu.......siap dah bagi salam kat aku ngan abang ("ok kak, ok bang...kitorang pergi dulu. Assalammualaikum"), hahahaha. Maknanya, cukup sampai situ aje lah..kan. Kalo kitorang dok mengekor lagi tu...mmg ntah apa2 lah, hahaha. Tak pe lah. Aku pun rasa...dorang ni mmg tak perlukan tour guide pun. Ikut suka dorang aje lah.  
Ni laa team photog ni...dari satu akademi terkenal.
Aku ngan abang pun teruskan aktiviti kitorang sendiri......tengok pelbagai aktiviti lain yg ada di situ pada pagi tu. Menarik sangat sebab semuanya berkisarkan kesihatan. Exercise...mcm2 cara. Yg berkumpulan....yg datang jogging dan ada yg join exercise ikut kumpulan tu dari jauh. Bercampur aduk kat telinga ni dengar muzik dorang. Grup ni ngan lagu gini. Grup sana ngan lagu lain pulak. Grup lagi satu ngan lagu lebih agresif, hehe.
Ada yg berjogging saja, ada famili yg lompat bintang...bermain badminton dan mcm2 lagi lah. Mmg macam ni lah suasana pagi di lake garden dari dulu pun. Tu lom lagi ngan senaman kipas, senaman pedang kat area belah sinun. Lom lagi ngan senaman cha cha cha (pasang lagu guna radio kereta) kat area casuarina lama atas bukit kat lake garden tu.
Senaman dari otai2...sekali pandang mcm taichi...tengok betul2...mcm tak pulak, hehe..
Program Jom Sihat pun berlangsung kat sini...
Geng2 'ah soh' buat senamrobik tp bkn jenis agresif tu. Yg ni aku pun leh ikut ni, hehe..
Kalo pusing kepala 360 darjah kat sini...mmg nmpk kemeriahan orang Taiping beriadah secara sihat...
Leh tengok visual di bawah ni...klik dan tengok, hehe..




Nota ALONA:-
~Mmg syok bersenam santai gini...takde tekanan sangat. Nanti laa...leh gi ngan akiss cuti sekolah ni bila berkelapangan, hehe. Hari ni lom leh mula lagi. Rasa tak sihat...mcm nak selesema dah ni.

No comments: