Wednesday, May 27, 2009

Jawab tag dari FIRSYA

Hmm..tul laa syakiela firsya.blogspot.com ni. Dia dh tau aku ni mmg kurengg sgt dlm jwb-menjawab tag ni..dia nk bagi jugak! Nakal betul mama Ashraf ni tau!

Hmm..sebab tak berapa sgt susah soalannya, aku jawab gak laa yek. Sori laa kalo tak berapa best, hehe..pasal anak2 aku tu sume dah bosa-bosa..tak kiut dah. Sume nk transform jd hensem dan jelita aje dah, kuikuikui! (ayat ngeri kalo sesape baca nih, ekkek)

Soalan & Jawapannya;

1. Anda sudah mempunyai berapa org anak & nyatakan Girl Or Boy???
Alhamdulillah, 3 orang dah. Sulong dan no. 2 tu lelaki. Yg ke3 tu pempuan.

2. Bila perancangan anda untuk menambah anak??
InsyaAllah..

3. Nyatakan nama anak anda & apa makna nama anak anda dlm Islam??
No.1; Muhammad Farisz Aizam
No.2; Muhammad Faizulhilmi Aizam

No.3; NurFarisya Balqisz


Maksud dlm Islam..mmg ada yg ada, mgkn ada yg takde..Ada sesape kat sini pakar dalam Bahasa ARABB..??

4. Siapakah yg memberikan nama anak anda??
Pilih sama2.

5. Dari mana tercetusnya idea memberikan nama anak anda??
Rujuk dlm buku Pilihan Nama2 Dlm Islam. Tapi semua anak2 ada urup f & z..pasal nama kitorang berdua pun ada urup tu, hehe..

Yang lelaki taruk Muhammad (yg Terpuji), InsyaAllah semoga beroleh sedikit keberkatan dari nama Nabi junjungan kita.
Yg pempuan taruk Nur..cahaya. Semoga beroleh cahaya hidayah Allah.


AIZAM kat belakang nama anak2 lelaki tu nama bapa suamiku merangkap bapa mertuaku. Bila dh diletakkan kat nama anak2..dh jadi nama diorang jugak laa..

6. Sekiranya anda dikurniakan seorg lagi cahaya mata...apakah nama yg akan anda beri...

Jika ada rezeki..aku nak taruk nama yg ada Nur F.... Qaisara. Ntah nama aku minat nama Qaisara tu. Dlm buku tu tulis maksudnya permaisuri. Tu kalo anak pempuan laa. Anak lelaki..tak terpikir lagi, hehe.

7. Berapakah perancangan anak yg anda mahu & nyatakan berapa girl & berapa boy???

Perancangan? 2 lelaki..dan 2 pempuan. Ikut rezeki lah.

8. Bagi yg mempunyai anak lebih dari seorg...nyatakan jaraknya beza umur anak anda??

Yang sulung dan ke2 jaraknya 1 tahun setengah aje. Yg ke2 ngan yg ke3..tiga tahun 2 bulan gak laa.

9. Untuk kelahiran anak anda yg akan datang..anda nak Girl @ Boy?? Nyatakan sebabnya??

Aku selalu berdoa nk anak pempuan lg sorang. Pasal skang ni tak belens. Sian akiss takde kawan, hehe. (Alasan skema, ekekek)

10. Apa ciri2 persamaan anda & anak anda??

Byk gak sebenarnya diorang ni ngikut aku tapi kasi yg utama aje laa ek..hehe
Ngan anak sulung; Suka wat keje cepat2 tp tak suka cincai2. Dia lahir pun kat Bentong, Pahang..sama aku, hehe.
I/C dia ada kod negeri 06 sama cam aku.
Ngan anak no2; Mata kot..jenis mata redup, hehe. Kening dia pun ada mcm aku sebab masa baby dulu kening dilukis ngan minyak rambut BONBON nk bg lebat, hehe. Pastu cepat melenting..sama mcm aku.

Ngan yg No3; sejantina, hehe..dan pot pet..sama mcm aku!

11. Upload gambar anak anda untuk tontonan semua rakan blogger...

12. Nak tag??

Tak payah laa tag sesape dh. Selalunya..kalo tag sampai kat aku..dah tak pi ke mana laa dh tag tu, hehe.

Buat Syakiela..akak dah tunaikan tag hang tau! Tag award tu pulak..akak tak wat laa. Akak cuma amek award aje dan tepek kat tepi belah bawah tu, aci tak?? heheh..

2 comments:

░♥si lampu neon♥░ said...

anak u sume pakai spek..huuu

CINTAMANISZ Lite said...

Yg pempuan tu aje tak pakai spek. Hrp2 tak laa. Pasal mak pak diorg mata ok aje. Anak pulak mata tak tahan! ish!