Friday, May 29, 2009

TAG dari ZuRa

Hmm..kali ni aku nk wat TAG yg diberi oleh Zura dari ceritayanzur.blogspot.com. TAG ni soalannya dlm Bahasa Inggeris tapi disebabkan aku ni kureng sgt dlm bahasa kedua tu..jd aku lebih selesa jawab dlm bahasa Ibunda ku, hehe.
Jadi layan aje laa TAG yg aku wat ni kalo sesape yg ada masa terluang nk membacanya yek!

1.If you can be an animal, what will u be? Why? Ntah..rasanya tak pernah terpikir nk jadi haiwan. Pasal tgk ch discovery animal planet tu..kita kesian kat haiwan yg jadi mangsa. Tp sebenarnya dah fitrah kehidupan cenggitu..Pemangsa kena makan, jd dia kena memburu utk cari makan. Kalo jadi kucing..bernasib baik dibelai dimanja oleh manusia mcm Tomei tu takpe la. Tapi kalo nasib jd kucing jalanan? Uish..kesian.

2. If you robbed a bank, what do you want to do with the money?

Ni lagi laa..walaupun merompak bank ni adalah manusia tapi aku sekali2 tak nak pikir menjadi org jahat mcm ni. Susah ke senang ke..cari la duit halal.

3. If you can teleport yourself anywhere in the world, where do you want to be? why? Aku nk ada kat M'sia gak pasal aku tak yakin dok kat negara lain, hehe.

4. If you know that you are dying, what is the last meal that you want? why?

Dah tau nak mati..ada selera nk makan ke? Baik laa tambah amalan lagi.

5. If you can only kill one person in this world, who is the person? Why? Uish..kalo ada semenyampah mana pun aku kat seseorang tu..aku takkan buat perkara tu. Nau'zubillah.

6. If you can choose either to have more than 24 hours a day or can live more than 100 years, what is your choice? why? Kalo pilih lebih 24 sehari..lambat laa pulak nak tunggu hari berikutnya. Jd lambat laa jugak nk tunggu abg bg elaun, wakaka. Kalo pilih idup lebih dr 100 tahun..sehat tubuh badan, ada kasih syg dan org jaga makan pakai lg..takpe laa gak. Moralnya, bersyukur dan menghargai apa yg pernah dtg dlm hidup kita.

7. If you can date celebrities, who is that person? why? Date ngan selebriti? Ntah..date ngan keluarga sendiri lagi best, hehe..Bg aku, keluarga aku adalah selebriti di hati aku dulu, kini dan selamanya.

8. If you can only have 1 thing in this world, what should that be? Why?
Kasih syg kerana kasih syg adalah tonggak utama kedamaian.

9. If you have the opportunity to tag 10 of your friends, who are they?

Hmm..seperti biasa, aku tak tag sesape dh. Bukan aku tak spoting tapi cukup laa aku spoting kan diri menjawab tag dari kengkawan.

Kepada ZuRa..harap berpuashati, hehe.

5 comments:

~zuraiwan~ said...

jawab dh ek...tq2...puas hati..

Mira said...

tima kasih kerana sudi mengintai blog mira tuh....hehehehe lain kali skodeng lagi tau..jangan malu dah segan...pree je masuk...wakakakaka

amboi jawab tag ye...bagus nyer..mira suka sebab jawab dalam bahasa...yelah kitakan orang melayu kenalah memertabatkan bahasa kita kan....hihihihi...bahasa inggeris pun penting jugak..kang dalam maksud,,nyaya je nanti....hehehehe

Zanna_MamaBatrice said...

ha ha ha
suka arr bc jawapan2 tag tu.....
jujur sejujurnya...

rajin layan tag
zana nie kekdg sampai mood M
berkurun ler tag tu tak berjawab...sian yg bg tag...hu hu hu

re : singgah jer ke rumah...x tinggal jejak kat comment box?...he he he btw...dah vote for toddler super model contest? kalu belum...sudi2 lah vote for batrice yerk....

suhaila-ab said...

hehe...susah2 soklan...hahaha..salam kenalla...

atty's said...

rajin jawab tag..hehehhe.happy weeknd.