Friday, May 22, 2009

Tinju, gym, setem & jwb TAG..

Semalam seperti biasa aku ke gym rakyat di Kompleks Rakan Muda Kamunting. Sampai2 kat pagar kompleks..aku dah teruja pasal nampak banting acara tinju akan diadakan start hari ni utk 3-4 hari gak laa. Pergh! aku mmg suka sgt laa tgk mende2 cam gini. Bersemangat waja woo!
Elok sgt laa..kebetulan pulak malam ni Akiss ada kelas taekwando kat kompleks tu gaks. Hmm..aku ngan abang dok situ aje laa sampai akiss abis. Opps..tapi 9.30 kena kuar pulak jap pi amek angah abes tuisyen..adoi!

Lepas aku parking moto kat kompleks petang semalam..aku tunggu abang pasal aku dh nmpk kelibat abg kat luar pagar, hehe.
Bila abg dah salin suar trek dan kasut sokan..kitorang pi jogging dulu satu pusingan kompleks Rakan Muda tu pasal treadmill dan mesin kardio lain penoh!
Lepas dah abes satu pusingan larian utk panaskan badan..kitorang terus ke arah dewan utama nak tengok gelanggang tinju yg telah siap dipasang oleh tentera.
Hmm..acara tinju ni adalah perlawanan peringkat 2 Divisyen. Tentera punya acara laa ni.

InsyaAllah, kalo aku dpt tengok dan amek gambar..aku tempek gambar tu kat sini. Seronok oo. Beberapa bulan sebelum ni tgk muay thai kat Tpg Sentral. Semangat beb..semangat srikandi..ekekek..



Pastu aku ngan abang masuk gym balik. Aku tgk treadmill 2-2 kosong..termasuk yg baru elok diperbaik tu. Aku pun layan treadmill pulak. Rasa lari tadi tak puas lagi..hehe. Tapi aku layan 10 minit aje. Abg ckp..kalo terlalu exercise kaki sangat nanti peha leh jadi cam Fara Fauzana, ekekeke. Dah mcm peha Fara Fauzana pun, huhu..
Lepas2 tu baru aku wat exercise yg lain termasuklah main besi2 ringan aje, hehe..

Lari terus..set speed 8 dan incline 2..pulun!
Heart rate paling tinggi 142 aje..

Dh cool down..

Setem khas pasal pokok palma ni isu keluarannya 19hb ari tu. Kalo setem isu khas ni keluar..mesti pos ofis Taiping tu ramai org punyalah! Ramai dari org yg berurusan nak bayar bil, hehe. Terutamanya apek2. Uish! diorang minat sunggoh2 ngan setem ni. Sanggup berabis RM50 lebih utk satu2 isu tu. Beli berset-set..Aku tak..aku cuma minat kumpul setem2 aje. Sampul ngan folder aku tak beli. Aku kumpul setem aje..Tu pun jenoh gak nak beli album setem pasal cepat betul penoh..hehe..

Ni ada lg setem 50sen x 3 design sebenarnya aku nk tempek kat sini tapi terhilang pulak di celah2 gambar2 lain. Mgkn aku ter 'delete' lepas dah edit mlm td..ekekek..
---------------------------------------
Sesi menjawab TAG
Hmm..sebab tag ni sempoi aje, aku jawab sekali laa dlm entry ni yek! hehe..Tag ni telah dihulurkan oleh Syakiela dari hamparanhatiku.blogspot.com.
---------------------------------------TAG---------------------------------
For the instruction, add your name on the list and simply spell out your name using the given Japanese letter-translations below..
TRANSLATION:-A-ka F-lu K-me P-no U-do Z-zi-B-fu G-ji L-ta
Q-ke V-ru-C-mi H-ri M-rin R-shi W-mei-D-te
I-ki N-to S-ari X-na-E-ku J-zu O-mo T-chi Y-fu
Tag 6 of your friends and inform them of the Tag...Have fun...
-----------------------------------KEPUTUSAN;------------------------------
TomoshiLuka....upps! sori laa yek. Ejaan terhenti di sini aje pasal urup 'jek' @ Z tak dek..aci gitu??? wakaka..
Ha'ah..takkan aku nk gantikan Z tu ngan S atau J pulak..tak best laa, ek!
Hmm..aku tak tag sesape laa. Cuma sesape yg singgah kat CINTAMANISZLite ni rasa berminat sesaje nk mengeja dan tulis kat kertas..sila2kan laa. Tak kena bayar pun kalo mencuba, hehe..

2 comments:

::HaMpArAn HaTiKu:: said...

salam,thx ye kak,sudi jawab tag tue,the simple tag jek...hehehe...wahh,akk n cik abg akk tue,mmg slalu g jogging ek?bgs la family akk nie,rajin...suke sgt tgk family akk...

Hana Kamaruddin said...

tak penah pegi pn kompleks rakan muda kamunting tu..nnt nk join akak la..leh ke?hihi