Friday, May 27, 2011

Bangkai anak lembu boleh ditutup....

Hehe..salah peribahasa tu. Sebenarnya bangkai gajah ye anak2 sekalian.
Tapi untuk n3 kali ni..ia berkisarkan tentang bangkai seekor anak lembu yg telah mati tersepit di dlm parit atau longkang sempit.
Kejadian berlaku di atas bukit reservoir berdekatan ngan TESCO Taiping. Gambar tersebut telah dirakamkan oleh seorang juruteknik GSL ketika sedang melakukan tugas bersama team SCADA di kawasan tersebut..hehe..

Beginilah keadaan bangkai anak lembu tersebut. Mmg menyayat hati. Mana ler tuan dia ni sampai terlepas lembu sampai ke atas kawasan reservoir ni?? Mak lembu pun rasanya kalo ada kat tempat kejadian pun dia tak leh nak wat apa2...hanya mampu memandang dan meminta supaya anaknya itu bersabar dan redha ngan apa yg bakal berlaku..ish..ish..

Kaki anak lembu ni tersepit di dalam parit sempit ni. Menurut saksi selepas kejadian, hehe..mmg ada kesan mangsa iaitu anak lembu tersebut meronta2 sebelum hilang tenaga dan keupayaan utk keluar dari situ.

Hmm..mcm ni lah riwayat seekor anak lembu putih..
Reservoir ni mmg jarang org naik melainkan operator dan pekerja2 GSL jika ada berlaku apa2 kerosakan dan pemeriksaan.

Sekian. Cintamaniszlite melaporkan.

ALoNa kata:
-Timakasih kat abg sbb gambar ni abg yg amek hari tu, hehe.
-Bkn gambar aje..citernya pun abg yg bg sbb aku bkn ada pun kat situ, hahaha..

5 comments:

[-suziey-] said...

ish kesiannya..lembu tu mati sbb tersepit cenggitu yek..persoalannya camne lembu tu bole ade kt situ? kesian dia..msti terseksa kt situ sblm mati..dgn sejuk lapar sume ade..haih..wlaaupn ia binatang tp ia tetap makhluk Allah..ade hati dan perasaan..

atty's said...

sian..mana omak lembu..bior anak jalan sesorg..

mamawana said...

Innalillah... sian anak lombu tu

ieda said...

aduh sedihnya kan kak .. walau binatang , kita ni sifat kesian kite besar ..

Bahulu said...

alahai...macam mana bole tersesat sampai situ.

hargai lah air...minta2 ada ler BONUS heheheh